کنگره آمریکا بودجه ۱.۳۷ میلیارد دلاری دیوار مرزی را تصویب می‌کند

کدخبر: 2367740

منابع آگاه و نزدیک به جمهوریخواهان فاش کردند که کنگره بودجه ۱.۳۷۵ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار در مرز جنوبی آمریکا را تصویب خواهد کرد.

منابع آگاه و نزدیک به جمهوریخواهان گفته‌اند که کنگره به احتمال زیاد بودجه 1.375 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک را تصویب می‌کند.

بر اساس این گزارش، بودجه مذکور بخشی از بودجه 1.4 تریلیون دلاری برای سال مالی آینده خواهد بود.

انتظار می رود کنگره روز دوشنبه بودجه دیوار مرزی مکزیک را به همراه یک بسته کمک مالی و اقتصادی 900 میلیارد دلاری برای مقابله با تبعات منفی شیوع ویروس کرونا تصویب کند.

کاخ سفید نیز عصر یکشنبه اعلام کرده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این بسته پیشنهادی را امضا خواهد کرد.

ترامپ پیش از این مواضع ضد و نقیضی درباره حمایت یا عدم حمایت از این بسته پیشنهادی کنگره اتخاذ کرده بود. رهبران کنگره یکشنبه با این بسته پیشنهادی موافقت کرده اند و انتظار می رود رای گیری درباره این طرح امروز دوشنبه انجام شود.

تامین منابع مالی لازم برای دیوار مرزی مکزیک یکی از بحث برانگیزترین مسائل در بودجه های مالی آمریکا طی سال های اخیر بوده و در دسامبر 2018 منجر به طولانی ترین تعطیلی دولت آمریکا در تاریخ شد.

قرار است تامین مالی پروژه دیوار مرزی مکزیک پس از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ نیز ادامه پیدا کند.

ترامپ پیشنهاد بودجه 2 میلیارد دلاری را برای ساخت دیوار مرزی مکزیک در سال 2021 ارائه کرده بود ولی دموکرات ها در لایحه های اولیه پیشنهادی خود هیچ بودجه ای را برای این پروژه اختصاص نداده بودند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: