مسکو: کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران شکست خورد

کدخبر: 2367847

نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست مجازی امروز شورای امنیت پیرامون ارائه گزارش ۶ ماهه درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ در سخنانی تصریح کرد: کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران شکست خورد.

«دیمیتری پولیانسکی» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد امروز سه شنبه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ارائه گزارش ۶ ماهه درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ (قطعنامه برجام) در سخنانی تصریح کرد: کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران شکست خورد و در عوض کشورهای عضو شورای امنیت را متحد کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: آمریکا در این سال ها از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران استفاده کرد و رفتارهای این کشور با عقل سلیم فاصله داشته و اقداماتش علیه ایران شکست خورده است. ادعاهای غیرقانونی آمریکا و اعمال دوباره تحریم ها علیه ایران بیانگر موضع گیری های غیرواقعی آمریکا است. مقامات ایالات متحده تلاش کرده اند خودشان و بقیه دنیا را متقاعد کنند که فشار حداکثری علیه ایران تنها روش ممکن برای حل و فصل همه مشکلات است؛ اما همه این تلاش‌ها شکست خوردند.

«دیمیتری پولیانسکی» افزود: روسیه انتظار دارد که دولت جدید آمریکا به زودی در راستای بازگشت کامل به اجرای مفاد برجام، گام هایی را بردارد. اینکه ایران به گونه ای جلوه داده شود که گویا منشأ همه مشکلات در منطقه است، رویکرد صحیحی نیست. نمی‌توان از یک طرف خواست که کاملاً به چیزی پایبند باشد و در خصوص عدم پایبندی طرفِ دیگر کاری انجام نداد. بار دیگر متأسفیم که سران سازمان ملل شجاعت کافی نداشتند تا به صراحت از آمریکا بخواهند به طور کامل و بی‌قید و شرط به پایبندی به قطعنامه (قطعنامه ۲۲۳۱) و برجام بازگردند.

نماینده مسکو در سازمان ملل متحد در ارتباط با ترور سردار سلیمانی توسط تروریست های آمریکایی در عراق نیز گفت: اینکه در گزارش سازمان ملل اشاره ای به ترور (سردار شهید) سلیمانی و فخری زاده نشده است؛ نشانه کم جراتی است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: