ابراز امیدواری حریری برای تشکیل دولت قبل از پایان سال

کدخبر: 2367866

سعد حریری پس از نشست روز گذشته با میشل عون ابراز امیدواری کرد که پرونده تشکیل دولت در این کشور قبل از آغاز سال نو میلادی به نتیجه برسد.

روز گذشته پس از پایان نشست میان «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و «سعد حریری» نخست وزیر مکلف این کشور که به‌منظور ازسرگیری رایزنی‌ها در راستای رسیدن به یک نتیجه مطلوب جهت حل پرونده تشکیل دولت برگزار شده بود، حریری اظهار داشت که فضای این جلسه مثبت بود.

حریری افزود که در این نشست توافق برای برگزاری یک جلسه دیگر با رئیس جمهور حاصل شد که بنا به دلایل امنیتی تاریخ آن اعلام نشده است.

نخست وزیر مأمور تشکیل لبنان گفت: قرار است نشست‌های پی‌درپی با رئیس جمهور برگزار شود تا در نهایت درباره یک فرمول برای تشکیل دولت قبل از آغاز سال نو میلادی به توافق برسیم.

در همین زمینه منابع ریاست جمهوری لبنان گزارش دادند که نشست میان میشل عون و سعد حریری فضای مثبتی داشت و متفاوت از 12 جلسه قبلی بود. در این نشست دو طرف توافق کردند که رویکرد جدیدی برای تشکیل دولت در پیش بگیرند که بر این اساس درباره ساختار نهایی کابینه با 18 وزیر توافق کردند. رئیس جمهور و نخست وزیر مکلف لبنان همچنین درباره توزیع پست‌های حاکمیتی توافق کردند که وزارت دادگستری در اختیار تیم رئیس جمهور و در مقابل وزارت کشور به تیم حریری واگذار شد. اطلاعات نشان می‌دهد گزینه تصدی این پست نیز مشخص شده است.

به‌گفته منابع با وجود این‌همه، تشکیل دولت در یک روز امکان‌پذیر نیست و نشست مذکور در واقع فضایی مثبت و محتاطانه داشت که عمدتاً ناشی از وعده‌هایی بود که هریک از طرفین برای تسهیل پرونده تشکیل دولت داده بودند.

«خبرگزاری تسنینم»

ارسال نظر: