قطر: خواستار گفت‌وگوی کشورهای منطقه و ایران هستیم

کدخبر: 2367903

وزیر خارجه قطر در نشست خبری با همتای روس خود در مسکو به تشریح مواضع دوحه در قبال موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته‌ای ایران و نیز بحران میان قطر و چهار کشور عربی پرداخت.

«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» در جریان نشست خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مسکو گفت: ما در گفتگو با لاوروف اهمیت تقویت همکاری اقتصادی میان دو کشور را مورد رایزنی قرار دادیم.

وی افزود: همکاری مستمر روسیه با قطر را در زمینه گاز ارج می‌نهیم. ما موضوعات منطقه‌ای و تحولات مربوط به بحران خلیج فارس و برنامه هسته‌ای ایران را مورد رایزنی قرار دادیم. قطر به امنیت خلیج فارس اولویت می‌دهد و افزایش تنش به نفع هیچ طرفی نیست.

وزیر خارجه قطر گفت: خواستار انجام گفتگو میان کشورهای خلیج فارس و ایران هستیم و از هر ابتکار و طرحی که به ثبات منطقه منجر شود، استقبال می‌کنیم. ما بر ضرورت پایبندی همه کشورها به قطعنامه‌های شورای امنیت درباره لیبی تاکید می‌کنیم.

وی افزود: بر حل عادلانه موضوع فلسطین بر اساس قوانین و قطعنامه های مشروع بین‌المللی تاکید داریم. راهکاری برای حل موضوع فلسطین جز با پایان اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور فلسطین وجود ندارد.

وی درباره بحران میان قطر و چهار کشور عربی مصر، امارات، عربستان و بحرین هم بیان کرد: تحولاتی در این زمینه دو دو هفته قبل رخ داده است. قطر بر وحدت شورای همکاری خلیج فارس و و اینکه همه بحران‌ها باید از طریق گفتگوی مستقیم حل و فصل شود، تاکید دارد. ملت‌های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بازنده بزرگ بحران خلیج فارس هستند. مانعی در برابر حل بحران خلیج فارس در سطح سیاسی نیست و ما به امور کوچک اهتمامی نداریم. همه ما از این بحران پیروز خارج می‌شویم اگر اعتماد سازی به شورای همکاری به عنوان یک موسسه منطقه ای انجام شود.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: