الکاظمی: وظیفه دولت برگزاری انتخابات است

کدخبر: 2368149

نخست‌وزیر عراق در سخنانی گفت که وظیفه اصلی دولتش برگزاری زودهنگام انتخابات است.

مصطفی الکاظمی نشستی مشترک با اعضای کابینه و رؤسای هیئت‌های مستقل، دستگاه‌های امنیتی و کمیسیون انتخابات برای تعیین سازوکار حمایت از کمیسیون انتخابات و روند برگزاری انتخابات برگزار کرد.

وی در جریان این نشست گفت: مأموریت و وظیفه اصلی دولت ما برگزاری انتخابات زودهنگام است و دولت کنونی نتیجه و محصول جنبش مردمی، درخواست مرجعیت و احزاب سیاسی خواستار تغییر است.

الکاظمی افزود: دولت‌هایی که پس از سال ۲۰۰۳ سر کار آمدند، دوره انتقالی را به دوره‌ای پایدار تبدیل کرده‌اند و این یکی از بزرگترین دلایلی است که سازوکارهای وضع شده را بی‌تأثیر کرده است.

وی تصریح کرد: ما پس از دستیابی به سه هدف اساسی در این دوره انتقالی که هم اکنون آن را رهبری می‌کنیم، بر سر دوراهی قرار داریم که هدف نخست آن نخست‌وزیری مستقل است که به هیچ یک از احزاب سیاسی تعلق ندارد، هدف دوم یک کمیته مستقل انتخابات و هدف بعدی نیز قانون انتخابات عادلانه است تا هر فردی که بیشترین آرا را کسب کرد پیروز باشد.

نخست‌وزیر عراق ادامه داد: ما این فرصتی را داریم که با برگزاری انتخابات عادلانه و منصفانه‌ای که موجب ثبات در کشور می‌شود، در بازیابی اعتماد مردم به دولت، سیستم سیاسی و سازوکارهای دموکراتیک موفق شویم.

وی همچنین تأکید کرد: ما به سلاح‌های خارج از چارچوب قانون اجازه نخواهیم داد که آزادی، امنیت و اعتماد به روند انتخابات را تهدید کند.

الکاظمی همچنین گفت: ما برای تکمیل نیازهای روند انتخابات از احزاب سیاسی و پارلمان می‌خواهیم که مسئله دادگاه فدرال را حل و فصل کنند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: