۱۰۰ هزار روس در صف واکسیناسیون کرونا

کدخبر: 2368349

شهردار مسکو از واکسینه شدن ۵۰ هزار نفر از ساکنین پایتخت طی روزهای آخر سال خبر داده و یادآور شد که ۱۰۰ هزار نفر دیگر نیز برای واکسیناسیون ثبت نام کرده‌اند.

"سرگئی سوبیانین" شهردار مسکو شب گذشته در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی روسیه اعلام کرد که بیش از 100 هزار نفر از شهروندان ساکن پایتخت برای واکسیناسیون علیه ویروس کرونا ثبت نام کرده‌اند و حدود 50 هزار نفر نیز قبل از شروع تعطیلات سال نو واکسینه شدند.

سوبیانین گفت: «طی روزهای اخیر، بیش از ده هزار نفر از ساکنین مسکو برای واکسیناسیون ثبت نام کردند و در حال حاضر تعداد داوطلبان به حدود 100 هزار نفر رسیده است. ضمن اینکه در روزهای پایانی سال نیز و حدود 50 هزار نفر واکسینه شده‌اند.»

شهردار پایتخت ابراز اطمینان کرد که تعداد افرادی که مایل به واکسینه شدن علیه بیماری کووید-19 هستند در مسکو افزایش خواهد یافت. به گفته وی، بدون واکسیناسیون نمی توان همه گیری ویروس کرونا را از بین برد.

سوبیانین همچنین یادآور شد که بودجه مربوط به سیستم بهداشت و درمان پایتخت بزرگترین بخش بودجه این شهر در سال 2021 را به خود اختصاص داد و مسکو با وجودیکه بزرگترین مرکز شیوع ویروس کرونا در روسیه بشمار می‌رود، موفق شد در برابر گسترش این بیماری عفونی به خوبی مقاومت کند و منابع عظیمی برای این مسئله سرمایه گذاری شد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: