چین خواستار روابط استراتژیک گسترده با روسیه شد

کدخبر: 2368365

وزیر امور خارجه چین سال نوی میلادی را سالی پر اهمیت برای همکاری گسترده با روسیه دانست و خواستار برقراری روابط گسترده با آن شد.

وزیر امور خارجه چین چشم انداز همکاری استراتژیک با روسیه را بی حد و حصر خواند.

وانگ یی گفت: پکن هیچ محدودیتی برای رسیدن به همکاری استراتژیک دو جانبه با مسکو نمی‌بیند و مصمم به ادامه رابطه همسایگی در سال جدید هستیم.

وزیر امور خارجه چین اضافه کرد: سال ۲۰۲۱ برای روابط چین و روسیه سالی با اهمیت ویژه‌ است، زیرا هر دو کشور وارد مرحله جدیدی از توسعه می‌شوند. در توسعه همکاری‌های استراتژیک چین و روسیه، هیچ محدودیت و سقفی نمی‌بینیم.

وانگ یی خاطر نشان کرد: شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در طول سال گذشته برای توسعه روابط دو جانبه، ۵ بار به صورت تلفنی با یکدیگر صحبت کردند و در چندین نوبت نیز مکاتبه داشتند. دو کشور به عنوان لنگر استراتژیک یکدیگر، در زمینه های دیپلماتیک، فرصت توسعه و شراکت جهانی، همکاری‌ها را از یک نقطه شروع بالاتر گسترش و تعمیق می‌بخشند.

وزیر امور خارجه چین اعلام کرد: در سال ۲۰۲۰، روابط چین و روسیه علی رغم چالش‌های پیش آمده از ویروس کرونا به یک نقطه اوج تاریخی از همه لحاظ رسیده است.

او با تایید اینکه روسیه اولین کشوری بود با شروع ویروس کرونا، کمک پزشکی به چین ارسال کرد، بر همکاری دو جانبه بین دو کشور از جمله در تولید واکسن کرونا تاکید کرد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: