حفر خندق در مرز عراق و سوریه با هدف مقابله با تروریست‌ها

کدخبر: 2368424

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از طرح احداث خندق در مرز میان این کشور و سوریه با هدف کنترل اوضاع امنیتی و مقابله با رخنه تکفیری‌ها که با مشارکت حشد شعبی و ارتش عراق انجام می‌شود، خبر داد.

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از دستور «مصطفی الکاظمی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برای احداث خندق امنیتی میان عراق و سوریه برای کنترل مرزها خبر داد.

وی افزود: خندقی به عمق دو متر و عرض سه متر با مشارکت حشد شعبی و ارتش عراق و وزارت امور آبی احداث خواهد شد. «مصطفی الکاظمی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر ضرورت انجام آن در مدت مشخص اصرار دارد.

الخفاجی تاکید کرد: ایجاد موانع امنیتی در مرز میان عراق و سوریه به مراحل پیشرفته‌ای رسیده است و نقش زیادی در ممانعت از رخنه تروریست‌ها میان دو کشور ایفا می‌کند.

وی از استقرار تجهیزات ویژه نظارتی در مرز میان دو کشور در راستای حمایت از تلاش‌های امنیتی و کشیدن سیم خاردار و نصب دوربین و احداث برج‌های دیده بانی در طول مرزها خبر داد.

کشف 30 بمب در شرق الانبار

اداره اطلاعات نظامی عراق از کشف و خنثی سازی 32 بمب در منطقه «الشهابی الاولی» از توابع منطقه «الکرمه» در شرق استان الانبار خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بر اساس اطلاعات دقیق و با هماهنگی بخش اطلاعات فرماندهی عملیات الانبار انجام شده است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: