دبیرکل کتائب حزب الله عراق:

هزاران سلیمانی و المهندس به وجود خواهد آمد

کدخبر: 2368442

دبیرکل کتائب حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای در نخستین سالروز شهادت فرماندهان مقاومت بر ضرورت حفظ سلاح مقاومت برای صیانت از سرزمین عراق تاکید کرد و گفت به یاری خداوند هزار سلیمانی و هزار ابومهدی خواهیم شد.

«ابوحسین الحمیداوی» دبیر کل «کتائب حزب‌الله» عراق بیانیه‌ای به مناسبت نخستین سالروز شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراقصادر کرد.

به اعلام گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» عراقی، وی همراستا با فراخوان سازمان الحشد الشعبی عراق برای برگزاری تجمع گسترده امروز در میدان التحریر بغداد اعلام کرد: «حضور امروز ما در میدان [التحریر] بیعت با خدا، رسول او و مومنان مقاوم است. ضمن اینکه حاوی این پیام است که برای انتقام خون این شهدا تعجیل کنید، زیرا خون ما هنوز در حال جوشیدن است.»

دبیرکل کتائب حزب‌الله عراق در ادامه با اشاره به سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد: «امروز به سفارت شر وارد نخواهیم شد و کاری به این دولت نخواهیم داشت. زیرا هنوز وقت هست.»

وی تاکید کرد: «سلاح ما از بهترین ارتش ها و نهادهای نظامی جهان در طول تاریخ، کنترل‌شده‌تر و سازماندهی شده‌تر است. از نظر عقلانی و مشروعیت نیز بالاتر از همه آنها است.پس سلاح‌هایمان تا زمانی که خدا بخواهد، در دستان ما باقی خواهد ماند و به هیچ احدی ـ هر کس که می‌خواهد باشد ـ اجازه نخواهیم داد که به این سلاح مقدس را که برای حفاظت از سرزمین، حیثیت و خون است، دست یازد.»

الحمیداوی در پایان تصریح کرد: «پیمان خود در مسیر عزت و سربلندی را با فرماندهان پیروزی حفظ خواهیم کرد و به یاری خداوند متعال هزار سلیمانی و هزار ابومهدی خواهیم شد که عاقبت از آن پرهیزکاران است.»

این در حالی است که میدان التحریر بغداد از صبح امروز (یکشنبه - سوم ژانویه) برای برگزاری تظاهرات بزرگ «شهادت و حاکمیت» در نخستین سالروز شهادت فرماندهان مقاومت که قرار است از ساعت ۱۳:۰۰ آغاز شود، آماده شده و میزبان شمار زیادی از مردم عراق است که از بامداد شروع به حرکت به سوی این میدان کرده‌اند.

مقامات سازمان الحشد الشعبی عراق پیشتر اعلام کرده بود که مهمترین برنامه تدارک دیده شده برای بزرگداشت نخستین سالروز شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و سایر همرزمانشان برگزاری راهپیمایی میلیونی مردمی در بغداد همزمان با تظاهرات مردمی در سایر استانهای عراق است که طی آن بر اخراج فوری نیروهای آمریکایی از خاک عراق تاکید خواهد شد.

سوم ژانویه (۱۳ دی ماه سال گذشته) آمریکا در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را در بغداد به شهادت رساند. به دنبال این ترور، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد و اکنون سراسر عراق خود را برای بزرگداشت یاد این شهدا در نخستین سالگرد شهادتشان آماده می‌کند. خیابان‌های مختلفی در سراسر عراق مزین به بیلبوردهای بزرگ از این شهدا شده‌اند و در استانهای مختلف مراسم یادبود و بزرگداشت این شهدا برگزار شده و می‌شود و هماهنگی‌ها و تدارکات برای این امر همچنان ادامه دارد.

قرار است امروز علاوه بر بغداد استانهای دیگر عراقی مانند بصره، الواسط، المثنی، میسان، ذی‌قار و ... نیز تظاهرات شهادت و حاکمیت را برگزار کنند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: