هماهنگی کامل صهیونیست‌ها با آمریکا در نطنز

کدخبر: 2372611

آغاز یک برنامه برخورد با شبکه دشمن و به صورت خاص اسرائیلی‌ها در ایران که در سال‌های اخیر همانند یک سرویس امنیتی بومی، اقدامات اطلاعاتی و امنیتی خرابکارانه داشته‌اند ضروری به نظر می‌رسد.

نسیم‌آنلاین؛ یاسر جلالی: یوسی کوهن رئیس سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل (موساد) چند روز پیش با چند دستور کار ازجمله توقف کامل غنی سازی اورانیوم در ایران به امریکا سفر کرد. این نخستین سفر مقامات عالی رژیم صهیونیستی به آمریکا در دوره جو بایدن است و کوهن ارزیابی جدید و آخرین وضعیت برنامه هسته‌ای ایران را به مقامات آمریکایی ازجمله رئیس‌جمهور این کشور ارائه کرده است.

بلافاصله پس از این سفر و همزمان با عملیات جدید در نطنز، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه با همین دستور کار و با برنامه دوروزه وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

این هماهنگی‌های علنی سطح بالا و نیز برخی خبرهای غیررسمی از هماهنگی‌های عملیاتی نشان می‌دهد که اقدام اخیر اسرائیلی‌ها در هماهنگی کامل با آمریکایی‌ها و شخص رئیس‌جمهور آمریکا بوده است. 

درواقع ما با یک برنامه مشترک طراحی شده از قبل در مقابل ایران مواجهیم که مذاکرات وین و انفجار نطنز و دیگر اقدامات سیاسی و امنیتی چندهفته اخیر، هر کدام یک جزء از این برنامه‌اند. البته این برنامه وجوه دیگری نیز دارد که بخشی از آن به مسائل داخلی و اثرگذاری بر محیط اجتماعی ایران برمی‌گردد. 

با این توصیف، مستقل دیدن مذاکره و بی‌اعتنایی به ابعاد این برنامه منسجم، اشتباه محاسباتی بزرگی است و مخاطرات جدی در پی خواهد داشت. 

بازنگری در چارچوب قبلی دستور کار مذاکراتی ایران و به‌روزرسانی مؤلفه‌های تک‌بعدی پیشین و قرار دادن «مذاکره» در یک بسته سیاستی جامع و سازگار با امنیت ملی، تنها راه تأمین منافع ملی ایران است. 

در کنار این مسائل، آغاز یک برنامه برخورد با شبکه دشمن و به صورت خاص اسرائیلی‌ها در ایران که در سال‌های اخیر همانند یک سرویس امنیتی بومی، اقدامات اطلاعاتی و امنیتی خرابکارانه داشته‌اند ضروری به نظر می‌رسد.

ارسال نظر:
  • ناشناس

    وقتی که مسئولین خائن با غرب همکاری و هماهنگی میکنند ، امریکا و اسرلییل هم هماهنگ تر میشوند