استعفا به خاطر اختلافات درون حزبی

کدخبر: 2375733

لیز تراس چهارمین نخست‌وزیر انگلیس است که در شش سال گذشته به دلیل اختلافات درون حزبی مجبور به کناره‌گیری از سمت خود می‌شود.

به نوشته اسکای نیوز، لیز تراس در سخنانی گفت که تصمیم استعفای خود را به پادشاه انگلیس اعلام کرده است و تا زمان انتخاب رهبری جدید برای حزب محافظه‌کار وظایف خود را انجام خواهد داد.

او همچنین گفت که حزب محافظه‌کار در عرض یک هفته رهبر جدید خود را انتخاب خواهد کرد. لیز تراس چهارمین نخست‌وزیر انگلیس است که در شش سال گذشته به دلیل اختلافات درون حزبی مجبور به کناره‌گیری از سمت خود می‌شود.

روز گذشته نیز «سوئلا براورمن» وزیر کشور انگلیس در آخرین ضربه به دولت نوپای «لیز تراس» پس از نقض قوانین این وزارتخانه  نخست وزیر انگلیس استعفا داد.

 

استعفای امروز لیز تراس، در حالی است که او در در جلسه پر التهاب روز گذشته پارلمان این کشور با حملات تند حزب رقیب و درخواست برای استعفا مواجه شد و پاسخ داد: «من یک فرد جنگجو هستم و اهل کنار کشیدن نیستم».

او در ادامه گفته بود: «بار دیگر بابت اشتباهات اقتصادی که رخ داده عذرخواهی می‌کنم اما بابت اشتباهات دیگران عذرخواهی نمی‌کنم. ما اقداماتی برای مقابله با شرایط سخت اقتصادی انجام داده‌ایم».

در این راستا موسسه «یوگاو» (YouGov) نیز در روز سه شنبه نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که نشان می‌داد اکثریت اعضای حزب محافظه کار خواستار استعفای لیز تراس از رهبری این حزب و نخست‌وزیری انگلیس هستند.

شبکه اسکای نیوز نیز نوشته بود که با گذشت فقط شش هفته از انتخاب لیز تراس به عنوان نخست‌وزیر از سوی اعضای حزب محافظه‌کار، آنها از تراس می‌خواهند استعفا دهد و اولویت آنها برای جانشینی او، بوریس جانسون نخست‌وزیر سابق انگلیس است.

امروز همچنین پس از اعلام استعفای نخست‌وزیر انگلیس،  «کر استارمر» رهبر حزب کارگر نیز خواستار برگزاری فوری انتخابات زودهنگام شد.

 

منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر: