کابینه عراق در مسیر نهایی شدن

کدخبر: 2375759

در حالی که نخست وزیر مکلف عراق در حال بررسی نهایی اسامی نامزدهای پست های وزارتی در دولت جدید است، منابع سیاسی عراقی تأکید کردند، اختلافات در مورد توزیع این پست ها همچنان ادامه دارد

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، دفتر اطلاع رسانی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر مکلف عراق اعلام کرد، وی امروز (چهارشنبه) بررسی‌های نهایی را در مورد اسامی نامزدهای پست های وزارتی در دولت جدید عراق انجام می دهد تا فردا این اسامی را برای دریافت رای اعتماد در اختیار پارلمان قرار دهد.

این بررسی ها توسط کمیته های متخصص از وزارت آموزش عالی، وزارت کشور و دو هیئت شفافیت و عدالت انجام می شود.

السودانی رسما از محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان این کشور خواست، فردا پنجشنبه را به عنوان تاریخ برگزاری جلسه دادن رای اعتماد به کابینه و برنامه دولت تعیین کند.

انتظار می رود که السودانی امروز و فردا مذاکرات فشرده ای با گروه‌های سیاسی برای حل پرونده نامزدهای وزارتخانه ها که هنوز بر سر آنها اختلاف وجود دارد، انجام دهد. به گفته یکی از نمایندگان پارلمان عراق که خواست نامش فاش نشود، السودانی‌ تاکنون تنها متصدی ۱۴ وزارتخانه از ۲۴ وزارتخانه را انتخاب کرده‌ است و قرار است روز پنجشنبه پارلمان به وزیران پیشنهادی رای دهد و اینکه رای به یک دولتِ کامل نشده، خواهد بود.

همچنین محمود الحیانی، یکی از اعضای ائتلاف الفتح در مورد وجود اختلافات گفت، رایزنی ها همچنان ادامه دارد و گروه های سیاسی بر سر پست‌های وزارتی اختلاف نظر دارند اما تلاش بر این است که این اختلافات هر چه سریعتر حل و فصل شود.

پیشتر منابع سیاسی در عراق اعلام کردند، گروه های سیاسی همچنان در مورد پست های وزارتی اختلاف دارند و تنها راه حل باقی مانده برای السودانی جهت رفع این اختلافات، ارائه یک دولت ناقص با فرمول "نصف به علاوه یک" است.

ارسال نظر: