مخالفان تونس تظاهرات کردند

کدخبر: 2376360

به رغم مخالفت مقامات تونس با صدور مجوز برگزاری تظاهرات، صدها نفر از هواداران مخالفان تونسی، تظاهراتی در محکومیت بازداشت های اخیر برگزار کردند.

خبرنگار العالم در تونس گفت: تمام اقشار و گروه های جبهه نجات ملی در تظاهرات امروز مشارکت کردند. حزب الجمهوری و حزب کار به رهبری حزب النهضه در مقابل مقر حزب الجمهوری تجمع کردند و خواستار آزادی عصام الشابی دبیر کل حزب الجمهوری شدند.

تظاهرکنندگان به رغم هشدار های نیروهای امنیتی از میدان الجمهوری به سمت خیابان الحبیب بورقیبه حرکت کردند. مطالبات تظاهرکنندگان و تمام اقشار شرکت کننده در این تظاهرات یکسان بود. آنها خواستار آزادی بازداشت شدگانی شدند که اخیرا به اتهام توطئه علیه امنیت ملی بازداشت شده بودند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: هواداران جبهه نجات ملی خواستار کناره گیری قیس سعید شدند و بر ضرورت آزادی حدودا 20 نفر از معارضانی که طی هفته های اخیر بازداشت شدند، تاکید کردند. همچنین در این تظاهرات اعلام شد که هر هفته جبهه نجات و برخی شخصیت های سیاسی و شماری از نهادهای حقوق بشری به منظور اعلام حمایت و همبستگی با بازداشت شدگان، تظاهرات اعتراضی برگزار خواهد کرد.

نجیب الشابی رئیس جبهه نجات ملی تونس با تاکید بر ضرورت آزادی بازداشت شدگان، گفت: جبهه نجات به بازگرداندن تونس به مسیر دموکراسی و مشروعیت قانونی پایبند است.

نیروهای امنیتی تونس تلاش کردند با تهدید تظاهراکنندگان از بلندگوها و اتهام آنها به قانون شکنی، تظاهرکنندگان را متفرق کنند؛ اما تظاهرکنندگان در خیابان بورقیبه به حرکت درآمدند.

ارسال نظر: