واشنگتن‌پست از بازداشت حداقل ۹۰۰ نفر در جریان اعتراضات دانشجویی در آمریکا خبر داد

کدخبر: 2379452

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد که پلیس آمریکا دست کم ۹۰۰ نفر را طی اعتراضات دانشجویی در محکومیت جنگ غزه طی روزهای گذشته دستگیر کرده است.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که پلیس آمریکا طی ۱۰ روز گذشته در جریان تجمعات حمایت از فلسطین که در برخی از دانشگاههای این کشور برگزار شده بیش از ۹۰۰ نفر را بازداشت کرده است. 

پیش از این رسانه‌های آمریکایی از دستگیری ۵۰۰ دانشجو خبر داده بودند.

براساس این گزارش، این آمار بیشترین میزان بازداشت دانشجویان توسط پلیس آمریکا طی سالهای اخیر بوده است و کارشناسان آن را چالشی جدی برای پلیس می‌دانند. 

واشنگتن پست با مسالمت آمیز خواندن این تجمعات نوشته که مسئولان دانشگاهها برای مقابله با معترضاتی که خواستار آتش بس در غزه و مخالف حمایتهای مالی از اسرائیل هستند خواستار مداخله پلیس علیه این تجمعات شدند.

این روزنامه آمریکایی برخورد پلیس و مجریان قانون با معترضان را در برخی موارد مشابه خشونتهای پلیس آمریکا در جریان اعتراضات به کشته شدن "جورج فلوید" شهروند سیاه پوست که توسط پلیس حین بازداشت خفه شده بود خوانده است.

واشنگتن پست همچنین اضافه کرد که موج بازداشت دانشجویان از روز ۱۸ آوریل(ده روز پیش) و به دنبال درخواست "منوش شفیق" رئیس دانشگاه کلمبیا در نیویورک از پلیس برای مداخله شروع شده است و همچنان ادامه دارد.

خبرنگار المیادین در واشنگتن نیز گزارش داد که دامنه اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان آمریکایی به ۷۹ دانشگاه در سراسر ایالات متحده گسترش یافته است.

تجمعات و تحصنهای دانشجویی در ایالات متحده در اعتراض به جنگ غزه و محکوم کردن جنایات اسرائیل و حمایتهای آمریکا از این رژیم از هفته گذشته از دانشگاه کلمبیا آغاز و به سرعت به سایر دانشگاهها و حتی دانشگاههای کانادا و اروپا کشیده شد.

در برخی از دانشگاه ها، مسئولان با حمایت پلیس، به زور تلاش کردند به اعتراضات پایان دهند که باعث درگیری میان پلیس و دانشجویان و همچنین بازداشت صدها نفر شده است.

منبع: فارس
ارسال نظر: