بلینکن وارد ریاض شد

کدخبر: 2379454

وزیر امورخارجه آمریکا در اولین مقصد سفر منطقه ای خود وارد ریاض، پایتخت عربستان سعودی شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، روز دوشنبه وارد عربستان سعودی شد. طبق گزارش رویترز، ریاض، اولین مقصد سفر منطقه ای بلینکن است.

 

براساس گزارش این خبرگزاری آمریکایی، هدف بلینکن از تازه ترین سفر منطقه ای خود، گفتگو با مقامات کشورهای عربی پیرامون غزه در دورانی پسا جنگ و وارد کردن فشار بر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای برداشتن گام های ملموس و آشکار در راستای خواسته های جو بایدن است تا شرایط وخیم انسانی غزه بهبودی پیدا کند.

 

به گفته یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا، انتظار می‌رود که بلینکن در ریاض با رهبران ارشد عربستان سعودی دیدار کند و نشست گسترده‌تری با همتایان خود از پنج کشور عربی قطر، مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اردن پیرامون نحوه و چگونگی مدیریت غزه در دورانی پس از جنگ برگزار کند.

 

به گفته سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، بلینکن در ادامه سفر منطقه ای خود به اردن و اراضی اشغالی سفر خواهد کرد.

 

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: هدف آنتونی بلینکن از این سفر منطقه ای، دستیابی به آتش بس در غزه، آزادی اسرا و تضمین ورود کمک های بشردوستانه هرچه بیشتر به نوار غزه است.

 

بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند

 

جان کربی، هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اِی بی سی اعلام کرد که اشغالگران قدس پیش از آغاز حمله به رفح دیدگاه‌ها و نگرانی‌های واشنگتن را دریافت خواهد کرد.

 

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در این گفتگوی تلویزیونی ادامه داد: آنها به ما اطمینان داده‌اند که تا وقتی درباره چشم اندازها و نگرانی‌های خود گفتگو نکرده‌ ایم، به رفح حمله نکنند.

 

جان کربی، در این مصاحبه اضافه کرد که در صدر برنامه سفر آتی بلینکن به منطقه، «تلاش برای حصول آتش بس موقت ۶ هفته‌ای ادامه خواهد داشت».

 

این مقام آمریکایی در ادامه افزود که در صورت موافقت حماس با توافق تبادل اسرا، ممکن است این آتش بس برقرار شده و طرح حمله نظامی به رفح منتفی اعلام شود.

منبع: برنا
ارسال نظر: