نماینده مجلس: وام های بی‌مصرف مسکن

کدخبر: 2373827

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وام خرید مسکن با اقساط ماهیانه ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در شرایط فعلی کشور خارج از توان مردم به ویژه اقشار کم درآمد و فاقد مسکن بوده و حاصلی جز نارضایتی مردم به همراه نداشته و از آن استقبال نخواهد شد.

اسماعیل حسین زهی در رابطه با وام 480 میلیون تومانی خرید مسکن گفت: وام خرید مسکن با اقساط ماهیانه 8 میلیون و 600 هزار تومان در شرایط فعلی کشور خارج از توان مردم به ویژه اقشار کم درآمد و فاقد مسکن بوده و حاصلی جز نارضایتی مردم به همراه نداشته و از آن استقبال نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مشخص نیست تصمیم گیری برای پرداخت وامی با سود 600 میلیون تومانی و اقساط بسیار سنگین با چه هدف و مبنایی انجام می‌شود. پرداخت اقساط وام 480 میلیونی خارج از توان خانواده‌ها بوده و زمینه سوء استفاده رسانه‌های بیگانه را فراهم می‌کند. بی‌تردید باید در این خصوص تجدید نظر صورت گرفته و راهکار دیگری برای خانه دار کردن طبقه متوسط و حتی اقشار کم درآمد در بافت های شهری تعیین شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بازار خالی از نظارت همین اعلام افزایش وام خرید مسکن نیز خود موجب گرانی مسکن می‌شود لذا برای جلوگیری از ایجاد تورم، رونق تولید و اشتغال باید وام‌ها به حوزه ساخت خانه هدایت شود چرا که تولید مسکن موتور محرکه اقتصاد بوده و موجب رونق بسیار از شغل‌ها می‌شود.

 

منبع: خانه ملت
ارسال نظر: