معاون رفاه وزارت تعاون: یارانه معترضینی که اعتراضشان پذیرفته شود، واریز می‌شود

کدخبر: 1020231

احمد میدری افزود: یارانه کسانی که حذف شده است اما اعتراض کرده‌اند و اعتراض آنان نیز پذیرفته شده است تا قبل از نوبت جدید واریز می‌شود و یارانه مردادماه آنان هم برگشت داده می‌شود

به گزارش «نسیم»، احمد میدری روز دوشنبه در نشست تخصصی نقد و بررسی قوانین حوزه سالمندی در برنامه ششم توسعه افزود: یارانه کسانی که حذف شده است اما اعتراض کرده اندو اعتراض آنان نیز پذیرفته شده است تا قبل از نوبت جدید واریز می شود و یارانه مردادماه آنان هم برگشت داده می شود.

وی تصریح کرد: افرادی که از امشب یارانه خود را دریافت نمی کنند می توانند از هفته آینده به سامانه مربوطه مراجعه کنند.

میدری خاطرنشان کرد: قبلا به اعتراض افرادی که یارانه آنان قطع شده بود با تاخیر رسیدگی می شد اما اکنون روند رسیدگی تسریع شده است و اگر تعهد خاصی بدهند، یارانه آنان از ماه آینده برقرار یا این که در صورت پذیرفته نشدن اعتراض ، یارانه آنان کاملا حذف می شود.

وی درخصوص تعداد یارانه بگیران حذف شده گفت: در این باره نمی توانم آماری ارایه دهم اما این آمار در برخی ماه ها کمتر و برخی ماه ها بیشتر بوده است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون اظهارداشت: فقط بخش محدودی از یارانه بگیران حذف شده اعتراض می کنند که درصد بالایی از آنان نیز مربوط به ایرانیان مقیم خارج از کشوراند.

میدری افزود: به این افراد توصیه می کنم که از طریق وزارت کار، کارت اشتغال به کار در خارج از کشور را دریافت کنند تا علاوه بر برقراری یارانه از برخی معافیت های خاص مانند معافیت از هزینه های خروج از کشور برخوردار شوند.

وی ادامه داد: قانون مجلس شورای اسلامی ملاک های تعداد و سقف حذف یارانه ها را مشخص کرده است و برای ما تسریع حذف یارانه بگیران مطرح نیست بلکه موضوع حائز اهمیت در این زمینه دقت است.

وی تاکید کرد: افرادی که یارانه آنان حذف می شود با مراجعه به سامانه می توانند از علت حذف خود نیز آگاه شوند که این حذف بر اساس موقعیت جغرافیایی و سطح درآمد افراد اعلام می شود

ارسال نظر: