اخبار آرشیوی

کدخبر: 280080

نماینده سابق کارفرمایان در سازمان جهانی کار: پیش‌نویس قانون کار فضای ناامن کسب و کار را تشدید می‌کند/ براساس قانون کار فعلی کارفرما مشکلی برای فسخ قرارداد و روابط کاری با کارگر ندارد

عباس وطن‌پرور در گفتگو با «نسیم» پیش‌نویس فعلی قانون کار را ناقذ سیاست‌های برنامه پنجم توسعه اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: با وجود این که برنامه پنجم توسعه بر روند اجرای قانون کار شایسته تصریح کرده است‎‌ اما پیش‌نویس فعلی قانون با سیاست‌های اجرایی کار شایسته در تضاد است. نماینده سابق کارفرمایان در سازمان جهانی کار در ادامه با بیان این که این پیش نویس فعلی قانون کا وزن دولت را در شورای عالی کار افزایش داده است خاطرنشان ساخت: طبق این پیش‌نویس دولت شرایط اقتصادی را بر اساس خواست و اراده خود تعیین می‌کند.
وطن پرور یاد آور شد: روابط بین کارگر و کارفرما تعریف شده است این در حالیست که پیش نویس فعلی قانون کار کارفرما را متهم به تبانی با دولت کرده است. وی با انتقاد از ماده 13 پیش نویس اصلاحی قانون کار خاطرنشان ساخت: در خصوص مواردی که کار از طریق پیمان انجام می‌یابد، پیمان دهنده مکلف است تنها با پیمانکاران مورد تأیید وزارت کار و امور اجتماعی قرارداد منعقد و در قرارداد پیمانکار را متعهد به اجرای این قانون و سایر مقررات مرتبط در مورد کارگران خود کند که این می تواند دخالت دولت در حوزه کار را، افزایش دهد.
ارسال نظر: