وحید دستجردی: حضور زنان در فعالیت‌‌های سیاسی می‌تواند بسیار موثر واقع شود

کدخبر: 1003991

مرضیه وحید دستجردی گفت: تمام زنان اصولگرا در یک مسیر وحدت حرکت می‌کنند و آن هدف اصولگرایی است؛ هر چند ممکن است طرق مختلفی را برای رسیدن به هدف خود انتخاب کرده باشند

به گزارش خبرنگار «نسیم»،مرضیه وحید دستجردی در نخستین نشست جبهه متحد زنان اصولگرا و کارآمد خطاب به حاضرین در جلسه گفت: شما همگی عصاره‌های فعالیت زنان در کشور هستید. در این زمانی که شاید دوره آخرالزمان باشد در هر دهه به اندازه یک قرن تجربه پیش چشم خود می‌بینیم. تلاش های زنان در کشور به راحتی به دست نیامده است و تمام این عصاره‌ها و تجربیات ثمره خون شهدا است.ما خون شهدا را ارج می نهیم و امیدواریم رهرو راه شهیدان باشیم .

وی افزود:‌برای شما سخن گفتن سخت است چرا که اسوه ها و نمونه‌های مثال زدنی از تلاش و کوشش در عرصه های مختلف کشور هستیم. اما اگر بخواهیم به پیروزی بزرگ و درخشان‌تر از آنچه که هست در کشور و جهان دست یابیم، این امر بیش از پیش روحیه وحدت، همدلی و همزبانی از آحاد جمعیت کشور را طلب می‌کند. زنان خصوصیات خاص خود را دارند .

دستجردی ضمن اشاره به نقش زنان در پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی،‌دوران سازندگی و ... ادامه داد: زنان در سازندگی بعد از جنگ و پایه گذاری دانش و تحقیقات و همچنین پیروزی نهایی انقلاب اسلامی و وصل آن به ظهور حضرت ولی عصر (عج) نقش مهمی دارند. بی تردید چنین مباحثی نیازمند همدلی و همزبانی است .

دستجردی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: امیدواریم این همدلی و همزبانی ابتدا در جبهه متحد اصولگرایان و زنان اصولگرا و کارآمد ایجاد شده و توسعه یابد. زنان اصولگرا و کارآمد می توانند سردمدار و پرچمدار همدلی، همزبانی و وحدت،‌اخوت،‌خواهری و برادری در جامعه باشند. مقام معظم رهبری امسال برای ما سال توأم با وحدت در همه زمینه ها را طلیعه‌دار بودند. امیدواریم بتوانیم در همه صحنه ها ، سازندگی را بسط داده و عدالت را توسعه دهیم، به محرومین رسیدگی کنیم. همچنین امیدواریم در صحنه‌هایی که خیرین زنان باید سردمدار باشند، شاهد حضور آن‌ها باشیم .

وی افزود: امیدواریم زنان از فعالیت‌های فرهنگی، علمی، تحقیقاتی و فعالیت‌هایی که با پیشرفت کشور همراه است،‌پیشرو باشند همانطور که تا کنون این موضوع را ثابت کرده‌اند .

دستجردی در ادامه سخنان خود در تعریف اصولگرا گفت:‌ اصولگرایی اعتقاد و ایمان به چهار اصل اسلام،‌ انقلاب و ارزش های انقلاب، ایمان به آنچه که امام راحل به خاطر آن قیام کردند و همچنین شناخت و اعتقاد به ولایت فقیه و چهره شاخص آن یعنی مقام معظم رهبری است. ما سعی می کنیم در این چارچوب حرکت کنیم و امیدواریم بتوانیم این چتر وحدت را برای همگی زنان اصولگرا و کارآمد داشته باشیم .

وی ادامه داد: تمام زنان اصولگرا در یک مسیر وحدت حرکت می‌کنند و آن هدف اصولگرایی است؛ هر چند ممکن است طرق مختلفی را برای رسیدن به هدف خود انتخاب کرده باشند بنابراین چتر اصولگرایی بالای سر ما قرار می گیرد و امیدواریم این مسیر را با صبر،‌بردباری و همدلی و همزبانی پیش برده و به هدف نهایی اصولگرایی دست یابیم .

دستجردی با اشاره به مسائل و مشکلات زنان در کشور افزود:‌ وقتی به مشکلات کشور مراجعه می کنیم می بینیم که خانواده ها،‌زنان و کودکان نیازمند به حمایت و مشاوره در کشور کم نداریم. نیاز است که زنان به عنوان خیران اساسی کشور در صحنه حضور داشته باشند چرا که زنان به دلیل روحیات انسان دوستانه خود در صف اول جبهه کارهای خیر قرار می گیرند .

وی ضعف فرهنگی در کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود:‌ضعف فرهنگی و نیاز به پرداختن به اقدامات فرهنگی و مشاوره ای به شدت در کشور احساس می‌شود و زنان می توانند در خط مقدم این کارها قرار بگیرند. امیدواریم جبهه متحد زنان اصولگرا و کارآمد بتواند در امور فرهنگی هم پیشگام و پیشتاز باشد. البته مسائل سیاسی هم را خواهیم داشت و حضور زنان بسیار می تواند در فعالیت های سیاسی نیز موثر واقع شود. همچنین زنان ما در مسائل مختلف اجتماعی هم پیشگام بوده اند که باید این امر نیز بیش از پیش توسعه یابد .

وی در ادامه گفت:‌ به این نتیجه رسیده ایم که کارهای کوتاه مدت اساسی هستند اما آنچه که نباید فراموش شود، کارهای زیر بنایی است. تربیت انسان ها وظیفه زنان است و باید به این امر مهم بپردازند. باید برای این قضیه فکر کنیم،‌کار کنیم و برنامه ریزی داشته باشیم. باید به سمت جامعه ای پیش رویم که تا حد امکان در این جامعه نظم و انضباط تربیتی و اخلاقی وجود داشته باشد. بی تردید در چنین اموری باید نقش زنان را در تربیت جدی بگیریم .

وی در بخش پایانی سخنان خود به جنایات داعش اشاره کرد و گفت:‌امروز چگونه است که داعش و وحشی ها در برخی مناطق حکومت و حمله می‌کنند و دنیا از آن‌ها در رنج است .

دستجردی خاطر نشان کرد: اگر کشوری به وسیله ولی فقیه و مصداق شاخص آن مقام معظم رهبری اداره شود ،‌ این کشور نه تنها برای خود سرنوشت ساز خواهد بود و سکان تثبیت را در منطقه بر عهده خواهد داشت بلکه برای سایر کشورها و ملت های اطراف خود نیز امنیت را به ارمغان می آورد؛ همین موضوع فاصله ای میان کشور دارای ولی فقیه و سایر کشورهاست .

ارسال نظر: