سایت "مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی" رونمایی شد

کدخبر: 1010207

رئیس سازمان بهزیستی گفت: این سایت در راستای جذب فعالیت‌های داوطلبانه و مردمی و همچنین صدور مجوز موسسات و خیریه‌ها راه‌اندازی شده تا از ظرفیت‌های کلان خیر جمعی استفاده بیشتری صورت گیرد

محسنی بندپی ضمن بیان اینکه کمک به دیگران جزو وظایف الهی بوده و جامعه خیرین افرادی هستند که شرایط کمک به هم‌نوع برای آنها در تمامی 12 ماه سال مهیا است، اظهار کرد: با توجه به تغییرات اجتماعی، تغییر سبک زندگی و همچنین ورود فضاهای مجازی و غیره در حال حاضر شاهد روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی در کشور هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر افزایش رو به رشد و شدت آسیب‌ها در کشور، همچنین شاهد افزایش تعداد معتادان، زنان سرپرست خانوار، نیازمندان مداخلات روانشناختی و مددکاری و غیره هستیم که همه این امور نیازمند نگاهی کلان و استراتژیک در حوزه آسیب‌ها هستند.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در برنامه ششم توسعه به این الزام نگاه کلان و استراتژی در حوزه آسیب‌ها توجه خواهد شد و همچنین باید از ظرفیت‌های زیادی که در جامعه وجود دارد با توجه به منابع دولتی محدود، توجه ویژه شود و بتوان از همگی آنها در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

بندپی در ارتباط با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بنیاد مستضعفان در سال گذشته درخصوص تخصیص مسکن خانواده‌های بیش از دو معلول اظهار کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه مقرر شد که 11 هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های بیش از دو معلول با مناسب‌سازی و رعایت اصول احداث شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جامعه خیرین مسکن‌ساز علاوه بر قبول ساخت این واحدهای مسکونی برای هر واحد 5 میلیون تومان هزینه کرده و همچنین بنیاد مستضعفان برای هر واحد 15 میلیون تومان، جامعه خیرین مسکن‌ساز 5 میلیون تومان و بهزیستی 10 میلیون برای هر واحد (30 میلیون تومان برای هر واحد) هزینه خواهند کرد.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در حال حاضر نیازمند آن هستیم که بتوانیم نهضت ساخت مسکن را سرعت بیشتری ببخشیم تا بتوانیم نهادی را در بهزیستی ایجاد کنیم که خانه خود معلولان باشد و میل و انگیزه بیشتر برای کمک و مشارکت‌های بیشتر در ابعاد مختلف جامعه فراهم سازد.

ارسال نظر: