۲۰ هزار بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد هستند

کدخبر: 1011179

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: یک میلیون و ۳۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد قرار دارند/ ۵۰ هزار دختر در آستانه ازدواج تحت پوشش، نیاز به جهیزیه دارند

علی‌محمد ذوالفقاری در مراسم تجلیل از حامیان طرح اکرام ایتام با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از جامعه تحت پوشش کمیته امداد کودکان و سالمندان بالای ۶۵ سال هستند،‌افزود: در دوره جدید فعالیت کمیته امداد برنامه‌های متعددی برای حمایت از نیازمندان و مددجویان طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ هزار دختر در آستانه ازدواج نیاز به جهیزیه دارند ، گفت:همچنین ۵۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش نیز نیاز به وام یک میلیونی دارند.

به گفته وی،بدنبال این هستیم که فقر را به یک دغدغه عمومی در جامعه تبدیل کنیم و در این راستا از ظرفیت خیرین و نیکوکاران استفاده خواهیم کرد و برنامه هایی نیز در دستور کار داریم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با تاکید براینکه در حال حاضر ۲۳۰ هزار یتیم تحت پوشش کمیته هستند ، گفت:این افراد توسط ۷۰۰ هزار حامی حمایت می‌شوند همچنین ۳۰۰ هزار فرزند بد سرپرست مانند فرزند طلاق، بیماران صعب‌العلاج، سالمندان و زندانیان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر دارای حامی و مابقی فاقد حامی هستند.

ذوالفقاری اظهار داشت: تلاش می کنیم تا پایان ماه مبارک رمضان امسال برای این تعداد حامی جذب کنیم.

وی همچنین به وجود یک میلیون و ۳۰ هزار زن سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند و ۲۰ هزار بیمار صعب‌العلاج نیز تحت پوشش مجموعه امداد قرار دارند و از خدمات حمایتی و بیمه‌ای این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

ارسال نظر: