ورود خودروهای معلولان از سر گرفته می‌‌شود

کدخبر: 1018650

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان گفت: در جلسه‌ای با وزیر رفاه و صنعت، قرار شد ایرادات طرح ورود خودروهای وارداتی معلولان هر چه سریع‌تر رفع شود و افرادی که از شرایط لازم برخوردارند بتوانند خودروی خارجی وارد کنند

به گزارش «نسیم»، علی ‌ همت محمودنژاد به برگزاری جلسه ‌ ای در مورد ورود خودروهای معلولان در وزارت رفاه اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با حضور سازمان ‌ های مردم نهاد معلولان، بهزیستی، وزارت رفاه و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد مقرر گردید تا ایرادات طرح ورود خودروهای وارداتی معلولان هر چه سریعتر رفع و این افراد که از شرایط لازم برخوردارند بتوانند خودروی خارجی وارد کنند.

وی به یکی دیگر از مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: در جلسات آینده برای تولید خودروهای داخلی متناسب با شرایط جسمی معلولان با شرکت ‌ های داخلی خودروسازی جلساتی برگزار و نسبت به این موضوع اقدام می شود.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان نیز در این جلسه اظهار داشت: امیدواریم اشکالات طرح ورود خودروهای خارجی معلولان برطرف شود و هر چه سریعتر به مرحله اجرا رسد و همچنین دولت مصوبه ‌ ای را برای معلولانی که توانایی ورود خودروهای خارجی شخصی را دارند، تدوین و این موضوع را آزادسازی کند.

محمودنژاد ضمن انتقاد از سوداگری و سوءاستفاده افراد دلال خودروی معلولان، گفت: تمام ساز و کار لازم برای جلوگیری از سوء ‌ استفاده این افراد باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه مصوبه دولت برای ورود ۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودروی خارجی معلولان باید اجرایی شود، گفت: شرکت‌های خودروسازی نسبت به مناسب ‌ سازی خودروهای داخلی معلولان که شامل نصب گیربکس اتومات، هندکنسول، بالابر و ویلچر، آیینه مخصوص افراد دارای مشکلات چشمی و ... اقدام نمایند.

محمودنژاد با تاکید بر اینکه هزینه مازاد مناسب‌سازی خودروی معلولان را بهزیستی تقبل کند، گفت: از نهادهای مسئول درخواست می‌کنیم تا با تشکیل کمیته‌ای نسبت به شناسایی دلالان خودروهای وارداتی معلولان و سوء استفاده ‌ کنندگان اقدام کنند.

وی گفت: توانایی مالی معلولان برای ورود خودرو یکی از ویژگی ‌ هایی خواهد بود که از این پس به دقت مورد توجه قرار می ‌ گیرد.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان به سوء ‌ استفاده از پلاک خودروی ویژه معلولان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از چالش ‌ هایی که در حال حاضر معلولان با آن روبرو هستند، سوء ‌ استفاده از پلاک خودروی ویژه آنهاست، به همین دلیل از راهنمایی و رانندگی و سازمان بهزیستی درخواست می ‌ کنیم تا با تشکیل کمیته ‌ ای نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

ارسال نظر: