معاون وزیر کار: روزانه پنج نفر در حوادث ناشی از کار فوت می‌شوند

کدخبر: 1025966

هفده‌تن با بیان این که آمار بیماری‌های شغلی منجر به فوت شش برابر حوادث ناشی از کار است، از اجرای طرحی با مشارکت وزارت بهداشت و شرکت‌های دانش‌بنیان خبرداد و گفت: مشاغل سخت از مشاغل زیان‌آور جدا می‌شود‌

به گزارش «نسیم»، خبرگزاری صداد و سیما نوشت:

سیدحسن هفده تن در حاشیه بازدید سرزده وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از چند کارگاه ساختمانی استان تهران در جمع خبرنگاران تعداد حوادث ناشی از کار سال گذشته را 24 هزار حادثه برشمرد و گفت: از این تعداد حادثه 1874 نفر جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه فقط 4 درصد نیروی کار آموزش های لازم را در بخش ایمنی فرا گرفته اند حل ریشه ای مسائل ایمنی را از مهمترین برنامه های وزارت تعاون در سال 94 دانست و ابراز امیدواری کرد : با پوشش آموزشی بیش از 80 درصد نیروی کار در بخش ایمنی تعداد حوادث ناشی از کار به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

هفده تن با اشاره به اینکه کارفرمایان نیز برای ایمن سازی محیط کار وظایف مهمی برعهده دارند تاکید کرد : مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی باید بدانند مسئولیت مدنی و بیمه در حوادث منجر به فوت، رافع مسئولیت آنان نمی شود .

وی با بیان اینکه آمار بیماری های شغلی منجر به فوت شش برابر حوادث ناشی از کار است از اجرای طرحی با مشارکت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت : با اجرای این طرح، مشاغل سخت از مشاغل زیان آور جدا می شود.

هفده تن از اینکه کارگران آلمانی 30 سال بعد از بازنشستگی همچنان امید به زندگی دارند و کارگران ایرانی شاغل در کارهای سخت و زیان اور 3 سال بعداز بازنشستگی به علت بیماری فوت می کنند، افزود : در طرح جداسازی مشاغل سخت از زیان آور برای مشاغل سخت، فوق العاده سختی کار پرداخت می شود و برای مشاغل زیان آور به گونه ای عمل می شود که زیان اور بودن آن امحا شود.

ارسال نظر: