ستاری خبر داد: معافیت مالیاتی بیش از ۱۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان

کدخبر: 1026179

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: قانون حمایت از شرکت‌ها دانش‌بنیان این انعطاف و آمادگی دارد که به بیش‌ترین میزان از اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری حمایت کند/ اقتصاد دانش‌بنیان متعلق به جوانان است

به گزارش «نسیم»،‌تسنیم نوشت:

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جمع دانشگاهیان استان خراسان رضوی با اشاره به نقش اثرگذار اقتصاد دانش‌بنیان در حل مشکلات استان اظهار داشت: راه نجات کشور و استان در بهره‌گیری از عقل و دانش نهفته است و البته مشکلات با هر دانشی حل شدنی نیست، بلکه مشکلات استان، از طریق دانشی حل خواهد شد که امکان تجاری سازی داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اصلاح نگرش‌ها و رویکردهای حاکم بر جامعه افزود: در فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان، فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها تهدید نیستند بلکه فرصتی برای حل مشکلات هستند تا با افزایش سرانه GDP کشور از محل دانش و نواوری، بتوانند اقتصادی کارآفرین ایجاد کنند و در نهایت، فرهنگی را که، سیستم نفتی طی بیش از صد سال حضور خود به ما تحمیل کرده تغییر دهند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، اصلاح آیین‌نامه‌های این بنیاد و اصلاح رویکردهای ان را در راستای توانمندسازی و پرورش نخبه توانمند در حل مشکلات کشور بر مبنای فرهنگ اقتصاد دانش بنیان دانست و افزود: در بنیاد نخبگان هم در واقع آیین‌نامه‌های جدیدی که یک سال گذشته تدوین و اجرایی‌سازی شده، به همین اصول اشاره دارد. این ادبیات که یک نخبه نمی‌تواند مشکل اشتغال خود را حل کند با مفهوم نخبگی در تعارض است. نخبه کسی است که ضمن ایجاد اشتغال، سرانه GDP کشور را از محل فناوری بالا برده و در تولید ثروت از دانش تاثیر داشته باشد. این نگرش در تمامی رویکردهای جدید بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری در جریان است.

اقتصاد دانش بنیان متعلق به جوانان است

ستاری اقتصاد دانش‌بنیان را اقتصادی پویا و متعلق به جوانان زیر 30 سال متشکل از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دانست و گفت: شکل‌دهندگان این اقتصاد، جوانانی هستند که روزانه 18-17 ساعت روی ایده‌هایشان کار می‌کنند و بعضی از این شرکت‌ها با پرورش ایده های نوآورانه خود، سالانه به میزان 10 برابر پیشرفت در حوزه کاری خود دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور افزود: جایزه‌ 5 درصد تجاری‌سازی برای دانشگاه‌ها در همین راستا تعریف شده است و این سازو کار کمک می‌کند که دانشگاه با پرورش شرکت‌هایی که بعدها بزرگ و به شرکت‌های قدرتمندی تبدیل، بخشی عمده از درآمد خود را از محل این شرکت‌ها تامین و سهم بسزایی در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان ایفا کند.

نایب رئیس هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به حمایت‌های گمرکی و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در نظر گرفته شده برای شرکت‌های دانش بنیان گفت: طی یک سال اخیر بیش از 1600 شرکت دانش بنیان از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی بهره‌مند شده‌اند و قانون حمایت از شرکت‌ها دانش‌بنیان این انعطاف و آمادگی دارد که به بیش‌ترین میزان از اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری حمایت کند.

ارسال نظر: