معاون هماهنگ کننده ناجا: افزایش ۳۰۰ درصدی استرداد مجرمان از خارج در شش ماهه اول امسال

کدخبر: 1031367

سردار تشکری افزود: امروز جرائمی که در ایران انجام می‌شود جنبه بین‌المللی به خود گرفته است و سرمنشأیی در خارج از کشور دارد/ افزایش ۱۰۰ درصدی ردیابی مجرمان در خارج از کشور

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سردار تشکری معاون هماهنگ کننده ناجا در چهارمین نشست تخصصی پلیس بین الملل با رؤسای پلیس آزادی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج حسین همدانی گفت: حفظ و ارتقاء امنیت بدون همکاری دسته‌های مختلف تحقق پیدا نمی‌کندو. وی اشاره کرد: موضوع امنیت یک موضوع اساسی و مورد نیاز جامعه است که همه جوامع و کشورها و نظام‌ها باید در سطح جهانی از آن برخوردار باشند. تشکری بیان داشت: با به وجود آمدن جوامع و گسترده شدن آن و در ابتدای قرن بیستم و پس از پایان جنگ جهانی دوم مباحث امنیتی به محافل دانشگاهی و آکادمیک ورود پیدا کردند. وی ادامه داد: امروز شاهد این هستیم که دولت‌ها کوچک شده‌اند و با تشکیل سازمان‌ها مردم نهاد و ارتباطاتی که بین این سازمان‌ها در سطح بین الملل برقرار شده است سازمان‌های جهانی به وجود آمدند واتفاقاتی که در کشورها رخ می‌دهد به سرعت در سطح جهان منعکس می‌شود و در حقیقت مرزهای ملی تبدیل به مرزهای بین المللی شده‌اند و در اینجا بحث‌هایی مانند دهکده جهانی و جنگ ستارگان از این نوع هستند در این دهکده جهانی از دید آنها فقط یک کدخدا وجود دارد و آن هم نظام سلطه هست. معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: کشورهایی که نظام داخلی آنها مستحکم هست و مردم پشتیبان آن نظام باشند از استحکام کافی برخوردارند و اجازه عملیاتی شدن تهدیدات بین المللی را نمی‌دهند و اگر هم این تهدیدات مطرح شود به خوبی پاسخ آنها را می‌دهد. وی افزود: امروز جرائمی که در ایران انجام می‌شود جنبه بین المللی به خود گرفته است و سرمنشأی در خارج از کشور دارد.جنبه مادی جرائمی مانند مواد مخدر دیگر برای نظام سلطه مطرح نیست. بحث سیاسی و فرهنگی آن مطرح است. دشمن بخش عمده‌ای از هزینه‌هایی که در این بخش می‌کند خیلی منافع مادی آن را دنبال نمی‌کنند و از این مسیر برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.

تشکری بیان داشت: باید نگاه‌مان را از حوزه مرزهای ملی فراتر ببریم زیرا محیط پیرامون ما بسیار فعال و سیال است.

وی افزود: امروزه سطح امنیت چنان در هم تنیده شده است که برخی تهدیدات سطح امنیت ملی را مورد تهدید قرار می‌دهند. دشمن با سرمایه گزاری در برخی موضوعات در شبکه‌های اجتماعی از فرصت‌ها در این زمینه‌ها استفاده می‌کند.

تشکری بیان داشت: وقتی مردم به دستگاه پلیس اعتماد داشته باشند و در ذهن مردم نسبت به پلیس اعتقاد بیشتری باشد بر ظرفیت اجتماعی ناجا افزوده خواهد شد و اگر مردم به سلامت و ظرفیت پلیس اعتقاد داشته باشند در صحنه‌های سخت به پلیس کمک خواهند کرد. معاون هماهنگ کننده ناجا در ادامه تصریح کرد: امروزه ایران در سطح منطقه و در جزیره‌ای ناامن، از امنیت مطلوبی برخوردار است که این امر با تلاش دستگاه‌های امنیتی، نظامی و اطلاعاتی برقرار شده است.

معاون هماهنگ کننده ناجا افزود: جرایم و تبعید مجرمان و همچنین روابط بین‌الملل در بحث تعاملات با کشورهای همجوار و پلیس آنها از جمله این وظایف است. وی ادامه داد: مشخصاً‌د در مرکز فضای تعامل بین پلیس ایران و پلیس کشورهای دوست برقراری و تبادل و همچنین اجرای تفاهمات از جمله وظایف پلیس اینترپل است که خوشبختانه امروز پلیس ما از قابلیت‌های خوبی برخوردار است. سردار تشکری به تعامل خوب پلیس اینترپل در حوزه جرایم با مرجع قضایی و پلیس‌های تخصصی در این حوزه پرداخت و در پایان خاطر نشان کرد: مهاجرت، قاچاق انسان و مواد مخدر یک تهدید جهانی است و نیاز به آن دارد که سایر پلس‌ها با پلیس اینترپل همکاری کنند.

ارسال نظر: