یارانه مراکز نگهداری به ۵۲۰ هزار تومان افزایش یافت

کدخبر: 1033397

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش یارانه مراکز نگهداری از ۴۰۰ به ۵۲۰ هزار تومان خبر داد و گفت: همچنین یارانه نگهداری افراد مجهول الهویه حاضر در مراکز نگهداری نیز به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت

به گزارش «نسیم»، ایسنا نوشت:

بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست رئیس سازمان بهزیستی کشور که صبح امروز در سرای احسان (مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن) برگزار شد، افزود: تغییرات فرهنگی، اجتماعی،‌ اقتصادی که جامعه همواره دستخوش آنان است مانند پدیده سالمندی، حوادث ترافیکی، سوانح جدید و غیره از جمله مسائلی است که باعث شده جامعه ایران شاهد رشد و افزایش آسیب‌ها و معلولیت‌ها شود.

وی در ادامه به استانداردسازی مراکز نگهداری از بیماران روانی مزمن اشاره کرد و گفت: بسیاری از افرادی که دچار مشکلات روانی هستند چنانچه از روشهای علمی، مراقبت و حمایت‌های به موقع استفاده کنند می‌توانند به حالت اول خود بازگشته و به جامعه برگردند. بندپی ضمن اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر آنکه «همین که مانع کار سازمان‌های مردم نهاد نشویم بزرگترین خدمت را به آنها کرده‌ایم» تصریح کرد: در سازمان بهزیستی کشور علاوه بر اینکه نمی‌خواهیم مانع فعالیت سازمان‌های مردم نهاد باشیم این نهادها را به عنوان همکاران خود می‌دانیم و معتقدیم همفکری، تعامل و ظرفیت سازی با این نهادها و انجمن‌ها وظیفه ماست و باید با این گونه اقدامات درصدد حل مشکلات و مسائل اجتماعی گام برداریم. بندپی همچنین اظهار کرد:‌ در حال حاضر در تمامی زمینه‌ها اعم از آب و برق و گاز و نیرو و غیره هزینه تمام شده را به طور دقیق محاسبه کرده‌ایم اما هزینه‌های تمام شده مسائل اجتماعی، سلامت اجتماعی و جسمانی را نتوانستیم محاسبه کنیم به همین دلیل نیز اکنون دچار محدودیت‌های عدیده‌ای در بودجه و اعتبارات در این حوزه‌ها شده‌ایم. رئیس سازمان بهزیستی در ادامه ضمن بیان آنکه با وجود تلاش های بسیار زیاد در گذشته توانستیم برای هر فرد 400 هزار تومان یارانه نگهداری مراکز را اختصاص دهیم و الان با وجود تلاش‌های فراوان توانستیم این مبلغ را به 520 هزار تومان برسانیم عنوان کرد: این در حالی است که طی تحقیقاتی که در استان‌های یزد، شیراز،‌ سیستان و بلوچستان و غیره شده است، هزینه نگهداری هر فرد در مراکز در هریک از استان‌های کشور کمتر از یک میلیون و 300 هزار تومان نبوده و سقف آن نیز یک میلیون و 900 هزار تومان است. رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به مسئله یارانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در دولت گذشته که اوج پولداری دولت بود به بیش از 77 میلیون نفر از مردم ایران یارانه پرداخت شد این در حالی است که چه از لحاظ شرعی و چه از لحاظ قانونی یارانه باید به نیازمندان،‌آسیب دیدگان و مددجویان بهزیستی پرداخت شود. وی در ادامه ضمن اشاره به آنکه در حال حاضر 480 بیمار روانی مزمن در سرای احسان نگهداری می‌شوند اظهار کرد:‌ بودجه «سرای احسان» را از 4.5 میلیارد به 5 میلیارد تومان افزایش خواهیم داد . وی همچنین در خصوص 80 نفر از افراد نگهداری شده در این مرکز که فاقد حمایت‌های بهزیستی و دریافت مستمری هستند نیز گفت: به 40 نفر از این افراد نیز مستمری پرداخت خواهیم کرد و برای حمایت 40 نفر دیگر آنها نیز تلاش خواهیم کرد. وی همچنین به اختصاص یک آمبولانس به سرای احسان نیز اشاره کرد و گفت: به زودی یکی از آمبولانس‌های سازمان بهزیستی کشور را در اختیار سرای احسان خواهیم گذاشت.

ارسال نظر: