رئیس سازمان بهزیستی: سالانه ۴۰ هزار نوزاد معلول در کشور متولد می‌شوند

کدخبر: 1035954

بندپی افزود: بالغ بر نیمی از معلولیت‌‌ها ناشی از عوامل ژنتیکی است و این در حالی است که ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر در سال در کشور ما به دلیل عدم آگاهی از بیماری‌ها معلول به دنیا می‌آیند که این رقم کمی نیست

به گزارش «نسیم» فارس نوشت:

انوشیروان محسنی بندپی در سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیت‌ها که صبح امروز در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد، اظهار داشت: سلامت نعمتی است خدادادی و از زمانی که بشر به آن پی برده است تمام تلاش خود را برای حفظ و ارتقاء آن انجام داده است.

محسنی بندپی تصریح کرد: یکی از عوامل مهم بر هم زدن سلامتی، بیماری‌های ژنتیکی است و باید بتوان با آموزش و پیشگیری از بروز اینگونه بیماری‌ها در جامعه جلوگیری کرد.

وی گفت: بالغ بر 50 درصد از معلولیت‌‌ها ناشی از عوامل ژنتیکی است و این در حالی است که 30 الی 40 هزار نفر در سال در کشور ما به دلیل عدم آگاهی از بیماری‌ها معلول به دنیا می‌آیند که این رقم کمی نیست.

وی افزود: از سال 76 سازمان بهزیستی کشور در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها گام‌هایی را برداشته است و در این برهه بایستی نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت پررنگ‌تر شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: توسعه مراکز ژنتیک و حمایت از مراکز خصوصی مشاوره ژنتیک یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی محسوب می‌شود و این در حالی است که کمتر از 10 درصد از این مراکز دولتی است.

محسنی بندپی اظهار امیدواری کرد: در برنامه ششم توسعه پوشش بیمه‌ای آزمایشات ژنتیکی در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظر: