افزایش ۴۰ درصدی کشف مواد مخدر توسط مرزبانی ناجا در نقاط صفر مرزی

کدخبر: 1037869

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: بیش از ۴۴ تن انواع مواد مخدر در هفت ماه گذشته توسط نیروهای مرزبانی در نقاط صفر مرزی کشف شده است / کشف سوخت قاچاق در مرزهای کشور بیش از ۸۰ درصدکاهش یافته است

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت:

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگویی اظهارکرد: کاهش چشمگیر کشف سوخت در نقاط مرزی در نتیجه کنترل مرزبانی و مدیریت صورت گرفته در داخل کشور بوده که هزینه این اقدام را برای قاچاقچیان بالا برده است.

وی گفت: با توجه به هوشیاری و اشراف کامل نیروهای مرزبانی در مرزها، اجازه عرض اندام در چپاول این سرمایه‌های ملی را به سودجویان و قاچاقچیان نخواهیم داد.

فرمانده مرزبانی ناجا یادآور شد: بیش از 44 تن انواع مواد مخدر در هفت ماه گذشته توسط نیروهای مرزبانی کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش نشان می‌دهد؛ البته مواد مخدر کشف شده فقط مختص نقاط صفر مرزی است و کشفیات داخل مرزها در این آمار لحاظ نشده است.

رضایی همچنین از افزایش کشف کالای قاچاق در مرزها خبر داد و افزود: جمهوری اسلامی ایران هشت هزار و 700 کیلومتر مرز مشترک با چند کشور دارد، کنترل این مرزهای گسترده تنها در سایه رشادت و چشمان همیشه بیدار نیروهای مسلح امکان پذیر است و نیروهای مرزبانی با احساس مسئولیت و اقتدار کم نظیر تسلط کامل بر مرزها دارند و اجازه کوچکترین تحرکی را به قاچاقچیان نمی‌دهند.

فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد: با توجه به هدف گذاری‌های صورت گرفته برای جلوگیری از قاچاق کالا کشف شکر، پارچه، احشام و دارو در نقاط صفر مرزی توسط نیروهای مرزبانی در هفت ماه گذشته 30 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشت.

وی به تهدیدهای گروه تکفیری داعش بویژه در ایام منتهی به اربعین حسینی اشاره و اظهارکرد: به هیچ وجه در داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران تهدیدی ازسوی گروه‌های تروریستی احساس نمی‌کنیم و این تهدیدها مربوط به خاک عراق است.

سردار رضایی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های مقام های عراقی تحرک‌های این گروه ها بطور دقیق رصد می‌شود و این گروه‌های وابسته به استکبار و صهیونیسم بین الملل به اهداف خود نخواهند رسید.

وی افزود: داعش مرزهای کشورمان را تهدید نمی‌کند و ما در همه مناطق مرزی تحرک‌ها را رصد و با اشراف کامل دنبال می‌کنیم تا آسیبی متوجه مرزهای کشور نشود.

ارسال نظر: