جمالالدینی از راهاندازی طرح دیپلم"سلامت" و "امداد و نجات" در ایران خبر داد
معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری جمعیت هلالاحمر برای افزایش و ارتقای نیروهای مهارتی در کشور پیشنهاد راهاندازی دیپلم"سلامت" و "امداد و نجات" را به آموزش و پرورش ارائه کرد
دکتر سید حمید جمالالدینی در گفتگو با «نسیم» در رابطه با طرح "دیپلم سلامت" و "امداد و نجات" که از سوی جمیعت هلالاحمر به آموزشوپرورش پیشنهادشده است، تأکید کرد: این طرح فعلاً بهطور مقدماتی ارائهشده است.
وی ادامه داد: برای به فعل رسیدن این طرح باید آموزش و پروش پایکار بیاید بر همین اساس فعلاً منتظر اعلام نظر آموزش و پروش هستیم تا اگر در این رابطه نظر مثبتی وجود دارد مراحل بعدی طرح دنبال شود.
معاون آموزشی، پژوهشی جمعیت هلالاحمر در پاسخ به این سؤال که آیا با مسئولان آموزشوپرورش در این رابطه مذاکره صورت گرفته است، افزود: هنوز مذاکراتی صورت نگرفته است ما پیشنهاد خود را مطرح کردیم و منتظریم کارشناسان با اعلام نظر در این رابطه زمینه فراگیر شدن این طرح را فراهم سازند.
جمالالدینی افزود:جمعیت هلالاحمر به دنبال تربیت نیروهای مهارتی است در این رابطه نیز گامهای بلند و مؤثری طی سالهای گذشته برداشتهشده است.
وی در خاتمه در مورد متولی اجرای طرح "دیپلم سلامت" و "امداد و نجات" نیز گفت: ما به دنبال متولیگری نیستیم، این طرح باید با تعامل مشترک هلالاحمر و آموزشوپرورش اجرا شود و ما در مراکز استانی و شهرستانی خود آمادگی همکاری را داریم.