رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌و‌گو با «نسیم آنلاین»:

۱۲ هزار زندانی تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند

کدخبر: 2003999

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: سوادآموزی برای زندانیان از اقدامات مهم سازمان نهضت سوادآموزی است. تفاهم نامه‌ای با سازمان زندان‌ها انجام گرفته تا زندانیان از سوادآموزی و آموزش محروم نمانند.

علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار « نسیم آنلاین » با بیان اینکه سوادآموزی برای زندانیان از اقدامات مهم سازمان نهضت سوادآموزی است، گفت: در سال ۹۳ حدود ۱۲ هزار زندانی تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند.

باقرزاده اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای با سازمان زندان‌ها انجام گرفته تا زندانیان از سوادآموزی و آموزش محروم نمانند و تحت پوشش سازمان نهضت سوادآموزی قرار بگیرند.

وی افزود: با توجه به محدودیتی که زندان دارد و مجبور هستند که بنابه دلایلی مدام زندانیان را جابجا کنند و در طولانی مدت نمی‌توانند زندانیان را نگهداری نمایند اما آن‌ها در همین مدت نیز از خدمات سوادآموزی و آموزش بهره‌مند می‌شوند.

باقرزاده خاطر نشان کرد: در دوره اول سوادآموزی، بی‌سوادهای مطلق تحت پوشش قرار می‌گیرند و همچنین در سوادآموزی دوره دوم که معادل ششم ابتدایی است مدرک ارائه می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اذعان داشت: هر زندانی که دارای کد ملی و مشخصات باشند نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تعداد سوادآموزی زندانیان در سال‌های مختلف، متفاوت است، گفت: در سال ۹۲ حدود ۲۵ هزار نفر و سال ۹۳ حدود ۱۲ هزار نفر زندانی تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند.

باقرزاده در پایان با بیان اینکه آمار امسال در مورد تعداد زندانیان تحت پوشش سوادآموزی هنوز مشخص نیست، گفت: خدمات آموزشی صرفا محدود به خدمات سوادآموزی نمی‌شود بلکه برنامه‌های مکمل از جمله کتابخوانی، مسابقات، انشاء نویسی و فعالیت‌های مختلف وجود دارد.

ارسال نظر: