بودجه پژوهش فناوری کشور درسال ۹۵ بیش از ۲ برابر افزایش یافت

کدخبر: 2004618

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی از افزایش بیش از دو برابر بودجه پژوهش فناوری کشور درسال ۹۵ خبر داد.

به گزارش «نسیم‌آنلاین»، علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی درباره این افزایش بودجه اظهار کرد: به دلیل وجود مشکلات درآمدی در کشور، بودجه سال 95 رشد چشمگیری نداشته ولی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری بودجه پژوهشی کشور در سال آینده بیش از دو برابر افزایش یافت .

وی همچنین گفت: در همین راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه علی‌رغم شرایط بد بودجه‌ای، مبلغ بودجه پژوهشی سال آینده را از 57 هزار میلیارد ریال در سال 94 به 120 هزار میلیارد ریال افزایش داد .

دلیری با اشاره به اینکه افزایش بیش از دو برابری بودجه پژوهشی کشور در سال آینده بسیار چشمگیر بوده است گفت: با این افزایش سهم بودجه پژوهشی کشور از 48 صدم درصد به بالای یک درصد افزایش داشته که این موضوع برای نخستین بار اتفاق افتاده و نشانگر این است که تأکید دولت تدبیر و امید بر توسعه پژوهش و فناوری بوده است .

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی تصریح کرد: در سال‌های قبل بودجه پژوهش فناوری کشور به دلیل نبود خروجی کاربردی از این طرح‌ها افزایش نمی‌یافت و انگیزه‌ای برای افزایش بودجه پژوهشی کشور وجود نداشت .

وی با اشاره به اینکه ما باید در سال آینده هماهنگی‌های لازم را برای تدوین یک برنامه مدون با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشته باشیم اظهار کرد: طرح‌ها و پژوهش‌های فناوری باید به سمت کاربردی شدن پیش بروند و منجر به تولید محصول شوند تا در زندگی روزمره مردم و جامعه ملموس باشد .

دلیری تأکید کرد: اولویت دولتمردان ما در سال‌های آینده باید تولیدات دانش‌بنیان باشد و با تخصیص بودجه بیشتر به پژوهش و فناوری و محصولات دانش‌بنیان باید جایگزین نفت خام که در اصل آفت جامعه ما به شمار می‌رود شود.

ارسال نظر: