سردار اشتری:

دستگاه‌ها اطلاعات باندها و دانه درشت‌ها را به ناجا ارائه دهند

کدخبر: 2005110

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه یکی از اهداف نیروی انتظامی برخورد با باندها، شبکه‌ها و دانه درشت ها است، از دستگاه‌های مختلف خواست تا اطاعات مربوط در این زمینه را به ناجا ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، سردار حسین اشتری در حاشیه همایش تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به درخواست بانک مرکزی و هماهنگی با تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی ناجا وارد عمل شده و محل‌هایی که به صورت غیر مجاز مبادرت به خرید و فروش ارز و سکه می‌کردند پلمپ شد که قبل از این اقدام به این افراد اخطارهایی داده شده بود.

فرمانده ناجا از دستگاه‌ها خواست تا در صورت داشتن اطلاعات از باندها و شبکه‌های دانه‌درشت به ناجا اطلاع‌رسانی کنند تا با آن‌ها برخورد کنند .

این مقام انتظامی به راه‌اندازی قرارگاه تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: از زمان راه‌اندازی قرارگاه قاچاق کالا و ارز تاکنون اقدامات مطلوب و مؤثری در ناجا صورت گرفته است .

وی به میزان کشفیات اشاره کرد و حدود 13 درصد کشفیات ازنظر ریالی افزایش‌یافته و همچنین درمبادی ورودی اقدامات خوبی صورت گرفته است .

وی ادامه داد مقابله با قاچاق کالا و ارزش چندبعدی است و بر همین اساس همه دستگاه‌های مسئول باید با جدیت مبارزه کنند و در این حوزه سهم ناجا چشمگیر و قابل‌توجه است .

سردار اشتری بابیان اینکه درزمینهٔ مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستورات لازم به سراسر کشور ابلاغ‌شده است گفت: دریابانی و مرزبانی ناجا آماده مبارزه با قاچاق کالا هستند زیرا این موضوع ازنظر اقتصادی زیان زیادی به کشور وارد می‌کند و به دلیل عدم کیفیت اجناس سلامتی مردم را نیز به مخاطره می‌اندازد .

وی بابیان اینکه پرونده‌هایی درزمینهٔ قاچاق کالا تشکیل‌شده است خاطرنشان کرد: از اهداف ویژه و موردتوجه ناجا در حوزه قاچاق کالا و باندهای بزرگ واصلی است و بر همین اساس سعی کردیم کمتر به کارهای خود بپردازیم .

فرمانده ناجا بابیان اینکه: اولویت ناجا مقابله و مبارزه با باندهای بزرگ قاچاق کالا است گفت: در 9 ماه امسال و به مدت‌زمان مشابه سال قبل 26 درصد افزایش کشفیات در مورد کالاهایی که بالغ‌بر 5 میلیارد ریال بود وجود داشت .

وی ادامه داد: 29 درصد کشفیات لوازم‌خانگی و صوتی و تصویری در 9 ماه سال افزایش داشت همچنین در این مدت در حوزه پارچه 58 درصد افزایش به چشم می‌خورد .

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پرونده‌ای باارزش 1 تا 5 میلیارد ریال دارای وضعیت مناسبی هستند افزود: عدد و رقم کشفیات در سال جاری کاهش‌یافته و این موضوع نشان‌دهنده اقدامات مطلوب و همچنین تأثیرگذاری راه‌اندازی قرارگاه مقابله با قاچاق کالا است .

وی اذعان داشت: در مرزها و مبادی ورودی نیروهای ناجا به کار گرفته‌شده‌اند و استان‌های مورد هدف بیشترین موارد مدنظر ناجا هستند .

اشتری ادامه داد: در 9 ماهه امسال کشفیات باندهای بزرگ نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته و علت آن کشف، مبارزه و مقابله با باندهایی بود که همگی متلاشی شدند .

وی تأکید کرد: از مهم‌ترین اولویت‌های پلیس آگاهی و ناجا عدم ورود قاچاق به کشور است و این موضوع برای ناجا از کشفیات هم مهم‌تر است .

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به برخورد و مقابله با قاچاقچیان ارز در روز گذشته 3 واحد صنفی پلمپ شدند .

سردار اشتری خاطرنشان کرد: از اول بهمن‌ماه طرح عملیاتی مقابله با مواد محترقه نیز آغاز می‌شود و تاکنون نیز نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته درزمینهٔ ورود مواد محترقه کاهش داشتیم .

این مقام انتظامی ادامه داد: دغدغه ناجا سلاح قاچاق نیست اگرچه این موضوع در اولویت کاری و عملیاتی غرب کشور منظور شده است .

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: درزمینهٔ ورود سلاح از مرزهای غربی اقدامات مقابله‌ای مطلوبی از ابتدای سال انجام‌گرفته است اما با توجه به اتفاقات و رویدادهایی که در کشور همسایه رخ‌داده است باعث شده تا کاهش ورود سلاح را داشته باشیم .

ارسال نظر: