فتاح:

اقساط وام مسکن‌ مهر؛ مددجویان کمیته‌ امداد را بدهکار کرد

کدخبر: 2006696

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اقساط معوقه وام مسکن مهر مددجویان کمیته امداد را بدهی بزرگ و مشکل‌ساز این افراد خواند و گفت: با توجه به رقم بالای این بدهی، کمیته امداد توانایی کمک به این افراد را ندارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پرویز فتاح در واکنش به تذکر برخی از نمایندگان مبنی بر پرداخت معوقات تسهیلات بانکی مددجویان کمیته امداد امام از سوی مسئولان این نهاد، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) به چند صورت به مددجویان تسهیلات ارائه می‌کند، نخست وام معیشتی حدود 1 تا 2 میلیون است اما از آنجایی که یارانه یا مستمری مددجویان ضمانت این وام است، در بازپرداخت مشکلی وجود ندارد لذا کمیته امداد اقساط را از مستمری یا یارانه مددجویان کسر می‌کند.

وی افزود: وامی نیز جهت اشتغال از سوی بانک‌ها به مددجویان کمیته امداد داده می‌شود که در این خصوص هم مشکلی وجود ندارد، در واقع بنا به گفته مسئولان بانکی کشور حدود 90 درصد مددجویان در پرداخت اقساط وام اشتغال تعلل نمی‌کنند.

به گزارش خانه ملت، فتاح مشکل اصلی معوقات تسهیلات مددجویان کمیته امداد امام را در خصوص وام‌های مسکن مهر دانست و گفت: در دولت قبل مسکن مهر و وام آن به مددجویان کمیته امداد نیز تعلق گرفت که به نظر می‌رسد در آن زمان به اشتباه مطرح شده بود که این افراد از بازپرداخت اقساط مستثنی هستند لذا در بازپرداخت اقساط وام مسکن مهر مشکلاتی به وجود آمده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، تصریح کرد: رقم بدهی مددجویان در خصوص وام مسکن مهر بسیار بالاست، کمیته امداد امام هم تا حدودی به این افراد کمک کرده لذا بیش از این مقدار امکان کمک به این افراد وجود ندارد، در واقع منابع کمیته امداد امام برای پرداخت این بدهی محدود است.

راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد از سال 95

فتاح در توضیح راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: بانک مرکزی مجوز راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد امام را صادر کرده، شعبه‌های این صندوق هم در تمامی استان‌ها مورد تایید کمیته امداد امام و بانک مرکزی قرار گرفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: با ایجاد شعب صندوق قرض‌الحسنه، هیات مدیره این صندوق نیز در حال تکمیل شدن است لذا طبق پیش‌بینی کمیته امداد امام (ره) و با توجه به اینکه ملزومات اجرای کار تا پایان سال 94 فراهم خواهد شد، این صندوق قرض‌الحسنه از سال 95 کار خود را آغاز خواهد کرد.

ارسال نظر: