تمام هزینه‌های بیماران خاص پرداخت می‌شود

کدخبر: 2009770

معاون اداره کل بهداشت کمیته امداد امام خمینی(ره) در مورد هزینه بیماری‌های خاص گفت: ۱۹ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج زیرپوشش این کمیته هستند که از این میان ۴ هزار و ۲۰۰ نفر بیمار خاص هستند و هزینه‌های بیماری‌های آنان کامل پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، معاون اداره کل بهداشت کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری گفت: کمیته امداد یکی از چهار بیمه‌گر پایه در کشور است پس از تصویب بیمه همگانی این مجموعه در سال اول خدمات درمانی را به‌صورت عام به افراد تحت پوشش ارائه داد .

محمد احمدی افزود: در مرحله دوم پزشک خانواده در دستور کار قرار گرفت که اجراشدن آن اوج و فرودهای بسیاری داشت در حال حاضر مددجویان تحت پوشش ساکن شهرهای بالای 20 هزار نفر زیر نظر کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و در شهرهای زیر 20 هزار نفر صندوق بیمه سلامت متولی امر بیمه است .

وی ادامه داد: در کنار این خدمات بیمه تکمیلی را برای کلیه مددجویان تحت پوشش بیمه‌شده و بیمه نشده در نظر گرفتیم همچنین دو بیمارستان در اختیار کمیته امداد قرارگرفته که تمام هزینه‌های بستری به‌صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد .

احمدی افزود: یک‌میلیون 400 هزار نفر بیمه‌شده‌اند که در کنار خدمات بیمه‌ای از کلیه خدمات کمیته امداد بهره می‌برند .

وی با اشاره به اینکه حدود 800 مرکز در کل کشور با این مجموعه قرارداد بسته‌اند گفت: بر اساس مصوبات شورای بیمه با داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها خرید خدمت می‌کنیم .

وی با اشاره به خدمات تکمیلی بیمه گفت:‌در حال حاضر حدود 4 میلیون نفر تحت سرویس خدمات تکمیلی هستند که خدماتی مانند آموزش بهداشت و سلامت، غربالگری و بیماریابی در اردوهای دانش‌آموزی و سایر برنامه‌های بومی کمیته امداد و همچنین تولید شناسنامه سلامت را به عهده می‌گیرند .

احمدی در مورد هزینه بیماری‌های خاص گفت: 19 هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج زیرپوشش این کمیته هستند که از این میان 4 هزار و 200 نفر بیمار خاص هستند و هزینه‌های بیماری‌های آنان کامل پرداخت می‌شود. 4 دهم درصد از بیماران کمیته امداد نیز مشمول خدمات نگهداری در منزل شده‌اند .

در ادامه این نشست مدیرکل حمایت‌های اجتماعی گفت: تشکیل خانواده از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است به همین منظور سالانه 60 هزار جهیزیه پرداخت می‌شود .

رضا نوروزی جعفری افزود: سهم کمک‌های مردمی در اهداء جهیزیه هرسال بالاتر می‌رود به‌طوری‌که 60 درصد این هدایا با کمک‌های مردمی تأمین می‌شود .

اهداء جهیزیه به 10 هزار نفر در ایام مبارک دهه فجر

نوروزی جعفری میزان سرانه حداقلی تأمین جهیزیه را 3 میلیون تومان اعلام کرد و در کنار این مبلغ 4 میلیون وام بلاعوض و همچنین تا سقف 5 میلیون وام نیز پرداخت می‌شود .

وی مژده داد: در ایام مبارک دهه فکر روزی یک هزار جهیزیه اهدا می‌شود که مجموعاً 10 هزار نفر مشمول این طرح می‌شوند .

وی ادامه داد: 50 هزار نفر پشت نوبت جهیزیه قرار دارند که درواقع این به دلیل تأکید کمیته امداد در بحث ازدواج بوده است .

وی ادامه: سالانه بیش از 240 هزار وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود که بااین‌وجود در حال حاضر 50 هزار درخواست وام ثبت‌شده داریم .

ارسال نظر: