رئیس پلیس راهور ناجا:

سه هزار راننده باعث مرگ ۱۴ هزار نفر شده‌اند

کدخبر: 2016128

سردار تقی مهری با اعلام تعداد فوتی تصادفات رانندگی از رانندگان خواست در ایام نوروز با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین » سردار تقی مهری در یازدهمین همایش سراسری رؤسای مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار کرد هدف از برگزاری همایش سراسری رؤسای مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ارزیابی عملکرد و توجه به برنامه‌های نوروزی در سال آینده است .

وی افزود: در ۱۰ ماه امسال ۱۴ هزار نفر فوت کردند که ۷۳ درصد در جاده‌ها و ۲۲ درصد در شهر‌ها بوده است و ۲۳ درصد فوتی ها مربوط به موتورسواران بوده است وه در مجموع ۳. ۱ درصد کاهش فوتی وجود داشته و ۴۴۷ نفر کشته شدند .

سردار مهری خاطرنشان کرد: ۵۱ درصد در صحنه تصادفات و ۴۹ درصد در بیمارستان‌ها فوت کردند و ۲۶ هزار نفر مجروح شدند .

وی با بیان اینکه ۶ هزار تصادف فوتی داشتیم گفت: در تصادفات فوتی ۴۰ درصد راننده‌ها بودند که ۵۰ درصد مقصر تصادف راننده و ۵۰ درصد نیز مابقی موارد مقصر بودند .

این مقام ارشد انتظامی اذعان داشت: ۳ هزار راننده باعث مرگ ۱۴ هزار نفر شده‌اند و بر همین اساس باید رانندگان به ویژه در سفرهای نوروزی با احتیاط بیشتری رانندگی کنند تا سفر خوشی را در ایام نور داشته باشند.

وی ادامه داد: در ۱۱ ماه امسال یک میلیون و ۲۵۰ هزار وسیله نقلیه شماره‌گذاری شد و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گواهینامه دریافت کردند .

سردار مهری گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور شناسایی شدند و باید نسبت به این موارد دستگاه‌های مرتبط توجه داشته باشند تا بتوان تصادفات را کاهش داد و تعداد تلفات ناشی از تصادفات را کاهش داد .

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان گفت: یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودروی فرسوده در کشور وجود دارد که بیشترین آن‌ها مربوط به حمل و نقل عمومی است.

ارسال نظر: