رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش‌و‌پرورش بیان کرد:

۱۲ درصد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند

کدخبر: 2016189

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: ۱۳ هزار مدرسه غیر دولتی در سراسرکشور فعالیت می‌کنند و یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز در حدود ۱۳ هزار مدرسه غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مرضیه گرد در اجلاس کشوری موسسان مراکز و مدارس غیردولتی در مشهد به تفاهم نامه با بانک‌ها و تعیین تکلیف شهریه‌ها اشاره و اظهارکرد: شاخص‌های شهریه باید توسط شورای نظارت هر استان بررسی شود و بعد از وارد کردن اطلاعات هر مدرسه داخل سامانه، شهریه‌ها تعیین شده به اطلاع والدین برسد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده با بیان اینکه قانون تدوین الگوهای شهریه بیش از ۲۷ سال قدمت دارد، تصریح کرد: به دلیل عدم اجرایی شدن قانون تدوین الگوهای شهریه نتوانستیم پیشرفتی در این حوزه داشته باشیم و خوشبختانه دردوسال گذشته روند اجرایی شدن قانون را پیگیری کرده و شهریه‌ها را سامان دهی کردیم.

گرد یکی از شاخص‌های قانون را تعیین فضا، نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات برای بالا بردن شهریه اعلام کرد و افزود: مدرسه‌ای که از لحاظ امکانات در سطح پایینی قرار دارد نباید شهریه بالایی بگیرد؛ و از نظر ما یکسان سازی مدارس زمانی صورت می‌گیرد که همه در سطح استاندارد قابل قبولی باشند که این الگو توسط ما در سامانه نرم افزاری تهیه و ثبت می‌شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده تایید شهریه مدارس غیردولتی را توسط شورای نظارت و مدیر کل آموزش و پرورش هر استان عنوان کرد و افزود: حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز در حدود ۱۳ هزار مدرسه غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند که این رقم معادل با ۱۲ درصد از دانش آموزان کل کشور است.

وی گفت: معتقدیم افزایش هر یک دانش آموز در مدرسه غیر دولتی کمکی به مدارس دولتی است.

ارسال نظر: