احمدیان در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

اداره‌کل تأمین اجتماعی استان تهران نیاز به خانه تکانی دارد

کدخبر: 2016339

یکی از فعالان کارگری استان تهران ضمن انتقاد از فعالیت‌های اداره کل تامین اجتماعی استان تهران خواستار اصلاح ساختار اداری در این اداره کل شد.

گروه اجتماعی «نسیم آنلاین»: چندی پیش تشکل‌های صنفی کارگری استان تهران به وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی و همچنین مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نامه سرگشاده‌ای را نوشتند.

کاظم احمدیان رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهریار در ارتباط با ارسال این نامه سرگشاده به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «نسیم آنلاین» گفت: متاسفانه بر خلاف شعارهای مسئولان دولتی که همواره بر ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری و حمایت از انجمن‌های صنفی تاکید می‌کنند، در عمل ما شاهد اعمال سیاست‌هایی مغایر با این مساله هستیم.

وی با انتقاد از عملکرد غیر اصولی و کار‌شناسانه مدیر کل تامین اجتماعی شهرستان‌های استان تهران، تصریح کرد: این مسئوول، متاسفانه در مقابل ماده ۱۸ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و بخشنامه‌های سازمان تامین اجتماعی به منظور به کار گیری و همکاری با انجمن‌های صنفی کارگری ساختمانی قرار گرفته و مقاومت می‌کنند .

این فعال صنفی جامعه کارگری با بی‌نتیجه خواندن مکاتبات انجام شده با مسئوولان ارشد سازمان تامین اجتماعی برای مرتفع نمودن مشکلات تشکل‌های صنفی کارگری استان تهران و ایجاد تغییرات بنیادین و تحول اساسی، جدی و عمیق در اداره کل تامین اجتماعی شهرستان‌های استان تهران، خاطر نشان کرد: متاسفانه تاکنون نامه نگاری‌های انجام شده با مسئوولان و مقام‌های ارشد در سازمان تامین اجتماعی و همچنین اطلاع رسانی از این گونه قانون گریزی‌ها در رسانه‌ها بی‌نتیجه مانده است.

احمدیان در پایان اظهار داشت: امیدواریم تا مسئوولان ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران دولتی در سازمان تامین اجتماعی، اصلاحات اداری و خانه تکانی اساسی و بنیادین در اداره کل تامین اجتماعی شهرستان‌های استان تهران انجام دهند و از این به بعد شاهد قانونمندی و قانونمداری در زیر مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بویژه در سازمان تامین اجتماعی از یک سو و اداره کل تامین اجتماعی شهرستان‌های استان تهران از سوی دیگر باشیم.

ارسال نظر: