رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ عنوان کرد:

زیر ساخت‌های لازم برای طرح LEZ موجود نیست/ حل ترافیک تهران نیازمند راهکارهای علمی است

کدخبر: 2016636

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: نشست‌های علمی ترافیکی زمینه همکاری‌های مثبت و تعامل مسئولان را درباره طرح‌ها و برنامه‌ها فراهم می‌کند. به عنوان مثال ما درباره طرح LEZ با اصل طرح مخالف نبودیم، اما احساس می‌کنیم زیر ساخت‌های لازم برای این طرح هنوز موجود نیست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار تیمور حسینی با اشاره به اهمیت تحقیقات علمی در کنترل گره‌های ترافیکی گفت: در دنیای امروز تصمیماتی که مبتنی بر تحقیقات علمی صورت گرفته است، تاثیرگذار و ماندگار است. به همین جهت معتقدم کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل به بلوغ رسیده است و مخاطبان و محققان زیادی را به خود جذب کرده است.

وی با تاکید بر اهمیت پژوهش‌های پانزدهمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل و ترافیک گفت: بسیاری از طرح‌ها محصول علمی همین کنفرانس‌هاست. به عنوان مثال درباره موضوع هوشمند سازی و استفاده از قابلیت‌های ITS از نتایج این پژوهش‌ها استفاده کردیم که این نتایج اهمیت پژوهش را در حوزه مطالعات ترافیکی می‌رساند.

سردار حسینی با اشاره به هماهنگی دستگاه‌های مربوطه در کنترل ترافیک شهر تهران گفت: نشست‌های علمی ترافیکی زمینه همکاری‌های مثبت و تعامل مسئولان را درباره طرح‌ها و برنامه‌ها فراهم می‌کند. به عنوان مثال ما درباره طرح LEZ با اصل طرح مخالف نبودیم، اما احساس می‌کنیم زیر ساخت‌های لازم برای این طرح هنوز موجود نیست. من معقتدم در چنین نشست‌هایی باید برای ایجاد بسترهای برنامه‌های کنترل ترافیک به گفتگو نشست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به راهکارهای حل ترافیک تهران اشاره کرد و گفت: نباید تصور کنیم همه مقالات و مطالب موجود در کنفراس باید راهکارهایی قطعی برای حل مشکلات ترافیک ارائه دهند. اگر درمیان ده‌ها مقاله یک یا دو مقاله کاربردی برای گفتن داشته باشند، برگزار کنندگان به هدف خود رسیده‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در سال جدید افزود: وظیفه ذاتی ما برقراری نظم و انظباط در حوزه شهری است و تلاش ما این است که در سال آتی اقدامات هوشمندانه را به سرانجام رسانده و هدفمند‌تر عمل کنیم. تلاش ما این است که با بهره‌گیری از تکنولوژی‌ها وفناوری‌های روز در بهبود وضعیت ترافیک تلاش کنیم. کامل کردن اقدامات گذشته و تلاش برای اقدامات تازه‌ای بر پایه تحقیقات علمی اهداف اصلی راهنمایی و رانندگی تهران در سال جدید است.

ارسال نظر: