"عدم توجه به جلو"؛ مهمترین عامل سوانح رانندگی نوروز ۹۵

با تامین امنیت کشور به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کنیم

کدخبر: 2019223

فرمانده نیروی انتظامی گفت: اگر مسئولان و سازمان‌های مردمی بخواهند اقتصاد مقاومتی را محقق کنند نیازمند نظم و امنیت در سطح کشور است که آماده هستیم امنیت و نظم دستگاه‌ها و کسانی را که در این مسیر قدم برمی‌دارند، تضمین کنیم.

به گزارش «نسیم‌آنلاین»، سردار حسین اشتری در چهارمین روز از نوروز 95 با حضور در قرارگاه نوروزی امام علی (ع) فرماندهی انتظامی استان قم با عرض تبریک آغاز سال نو و تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)، گفت: خداوند را شاکرم که توفیق داد امروز در شهر مقدس قم زائر حرم مطهر حضرت معصومه (س) باشم و به خواست خدا همه ما بتوانیم مأموریت‌هایمان را آن‌طور که رضایت خداوند متعال در آن است، انجام دهیم .

وی افزود: شهر مقدس قم به دلیل زیارتی بودن و قرار گرفتن در محور مواصلاتی بسیاری از استان‌ها، محل تردد زائران و مسافران است، به همین جهت باید در استان قم آمادگی بیشتری برای خدمات‌دهی به زائران و مسافران و پیشگیری از بروز و وقوع جرائم احتمالی داشته باشیم .

سردار اشتری ادامه داد: حضور مراجع معظم تقلید و حوزه‌های علمیه نیز یکی دیگر از دلایلی است که باید از استان قم مراقبت بیشتری به عمل‌آوریم .

وی اضافه کرد: گزارشی که فرمانده انتظامی استان و رئیس پلیس راهور ناجا ارائه دادند، رضایت‌بخش بود و من از تلاش این عزیزان و همه همکاران تشکر می‌کنم، گرچه قانع نیستیم و امیدواریم باهمت تمام همکاران شاهد کاهش جرائم، تصادفات و تلفات باشیم .

فرمانده ناجا با اشاره به شعار سال 95 که " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" تعیین‌شده، گفت: این شعار نشان‌دهنده اهمیت موضوعات اقتصادی در کشور که مکرر توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مورد تأکید و تبیین قرارگرفته است .

سردار اشتری بابیان اینکه درصدد هستیم باهمت همه همکاران این شعار در نیروی انتظامی محقق شود، خاطرنشان کرد: یک نگاهی در داخل ناجا داریم تا اقتصاد مقاومتی را عمل کرده باشیم و یک نگاه بلندتر نیز به مأموریت‌هایمان در سطح کشور داریم؛ اگر مسئولان و سازمان‌های مردمی بخواهند اقتصاد مقاومتی را محقق کنند نیاز به نظم و امنیت در سطح کشور هستند که آماده هستیم امنیت و نظم دستگاه‌ها و کسانی را که در این مسیر قدم برمی‌دارند، تضمین کنیم .

وی خاطرنشان کرد: گروهی را در ناجا مشخص کردیم تا فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی ) را تبیین و برای تحقق آن،‌ راهکارهای اجرایی آن را مشخص کنند تا به مرحله اجرا درآورده و پیاده کنیم که این امر یکی از اولویت‌های مهم کاری ما است .

فرمانده ناجا بیان داشت: در سال گذشته شاخص‌های مأموریتی ما بهبود و جایگاه ناجا در بین مردم ارتقاء پیدا کرد که این امر روند سالیان گذشته ناجا بود گرچه در بعضی مواقع تغییراتی داشت اما در کل روند آن رو به رشد و مناسب بوده است .

این مقام عالی انتظامی در ادامه بیشترین علل تصادفات جاده‌ای طی 8 روز گذشته را عدم توجه به جلو با 33درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با 24درصد و انحراف به چپ با 18 درصد عنوان کرد و افزود: 45درصد از سوانح رخ‌داده از نوع واژگونی ناشی از لغزندگی به علت بارندگی و تخطی از سرعت مطمئنه بوده است که امیدوارم رانندگان ضمن رعایت قوانین و مقررات به توصیه‌های پلیس توجه و عمل کنند تا سال خوبی را شروع و از اتفاقات ناگوار پیشگیری شود .

سردار اشتری گفت: اگر رانندگان حوصله کنند و حتی قدری دیر برسند از نرسیدن بهتر است و پلیس هم تمام همت خود را گذاشته تا شاهد کاهش تصادفات و تلفات باشیم .

کاهش چشمگیر تصادفات در استان قم

در ادامه این جلسه، سردار "تقی مهری" رئیس پلیس راهور ناجا نیز با ارائه گزارشی، افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی فرمانده انتظامی استان قم، انسجام خوبی دربرون و درون شهر این استان به‌گونه‌ای که از اجرای طرح نوروزی از 25 اسفندماه، شاهد کاهش چشمگیر تصادفات نسبت به مدت مشابه بوده‌ایم .

وی افزود: اقدامات عملیاتی خوبی مانند توقیف 600 دستگاه خودرو و موتورسیکلت و 19 فقره ضبط گواهینامه رانندگی انجام‌شده است .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: در استان قم، تصادفاتی که در درون و برون شهر منجر به فوت درصحنه شود، نداشتیم؛ همچنین شاهد کاهش 78 درصدی تعداد مجروحان تصادفات هستیم که جا دارد که از فرمانده انتظامی استان و همه همکارانم تشکر کنم .

اعتماد به حرف پلیس، بزرگ‌ترین افتخار ما است

همچنین سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم نیز با ارائه گزارشی، اظهار داشت: سال گذشته را به پایان رساندیم درحالی‌که مأموریت‌هایمان را باافتخار و به نحو احسن انجام دادیم و به‌نحوی‌که استاندار قم در شورای تأمین استان، فرمانده انتظامی استان را به‌عنوان مدیر نمونه معرفی و تقدیر کرد .

وی افزود: در فرماندهی انتظامی استان، سخت‌کوشی ، نظم و انضباط و اقتدار نهادینه‌شده و این امر باعث شده که اعتماد مدیران استانی و شهروندان به پلیس جلب شود،امروز به حرف پلیس اعتماد می‌شود که این بزرگ‌ترین افتخار ما است .

سردار مجتبایی افزود: در قرارگاه نوروزی امام علی (ع) در بخش‌های انتظامی،‌ترافیکی و خدماتی تلاش‌های بسیار بزرگی در سطح استان انجام‌شده است .

فرمانده انتظامی استان در پایان از عنایت و حمایت‌های بی‌دریغ فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از فرماندهی و مجموعه پلیس قم تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر: