تمهیدات ترافیکی پلیس در روز شهرآورد/ ممنوعیت توقف در ضلع شرقی و غربی ورزشگاه آزادی

کدخبر: 2023108

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای برگزاری شهرآورد پایتخت را تشریح کرد و از برخورد با تخلفات خودروهای متعلق به تماشاگران در اطراف ورزشگاه آزادی خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از سایت پلیس، سرهنگ مراد مرادی با اشاره به برگزاری هشتاد و دومین بازی میان دو تیم پرسپولیس و استقلال، اظهار کرد: با توجه به مسابقه این دو تیم، پلیس راهنمایی و رانندگی تمهیدات ویژه‌ای را در اطراف ورزشگاه آزادی و همچنین معابر منتهی به این ورزشگاه پیش‌بینی کرده است و گرچه بازی در ساعت 17 روز جمعه آغاز خواهد شد اما همکاران من در پلیس راهور از ساعت 7 صبح این روز در اطراف ورزشگاه آزادی و محورهای منتهی به آن مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه پلیس در این روز آماده‌باش صددرصدی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: همچنین هماهنگی‌های لازم نیز با عوامل انتظامی، امدادی، اتوبوسرانی، مترو و ... انجام شده و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها وسیله نقلیه عمومی به اندازه کافی برای جابجایی تماشاگران پیش‌بینی شده است.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه پیش‌بینی می شود که این بازی به دلیل موقعیت دو تیم پرسپولیس و استقلال در جدول از حساسیت بیشتری برخوردار باشد، اظهار کرد: جرثقیل‌های پلیس راهور نیز در اطراف ورزشگاه آزادی مستقر خواهند شد و اگر چنانچه خودرویی در محل‌های غیرمجاز توقف کند این جرثقیل‌ها خودروها را به پارکینگ‌های مجاز جابجا خواهند کرد از این رو درخواست ما از تماشاگران این است که از پارک و متوقف کردن خودروهای خود در محل‌های غیرمجاز پرهیز کنند.

مرادی با تاکید بر اینکه تمام پارکینگ‌های ورزشگاه آزادی از ساعت 7 صبح روز جمعه باز خواهد بود، اظهار کرد: همچنین برخی از پارکینگ‌ها نیز برای پارک خودروی تماشاگرانی که از شهرهای دیگر به تهران آمده‌اند از شب قبل از بازی فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه اولویت پلیس راهور چیدمان و مدیریت پارک در پارکینگ‌هاست، خاطرنشان کرد: این موضوع را نیز به طور جد دنبال می‌کنیم تا امکان بهره‌وری حداکثری از ظرفیت پارکینگ‌ها ایجاد شود.

ممنوعیت توقف در ضلع شرقی و غربی ورزشگاه

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی اطراف ورزشگاه آزادی نیز خاطرنشان کرد: در ضلع شرقی و غربی ورزشگاه محدودیت و ممنوعیت برای توقف داریم و خودروهایی که در این محدوده توقف کنند جابجا خواهند شد.

مرادی ادامه داد: البته ممنوعیت و محدودیتی برای تردد وجود ندارد و اگر لازم باشد به صورت مقطعی و موقت در اطراف ورزشگاه اعمال خواهد شد اما تمام سعی پلیس این است که چنین تصمیمی گرفته نشود.

وی توقف دوبله، توقف مورب و پارک در محل‌های ممنوعه را سه تخلفی دانست که پلیس نسبت به اعمال قانون متخلفان اقدام خواهد کرد و گفت: درخواست ما از تماشاگران این است که با صبر رانندگی کرده و از عجله و شتاب پرهیز کنند ضمن اینکه معتقدیم بهترین گزینه برای رسیدن به ورزشگاه استفاده از وسایل ناوگان حمل و نقل عمومی است.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به زمان اتمام بازی میان دو تیم پرسپولیس و استقلال، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمان اتمام بازی برابر است با زمان بازگشت شهروندانی که آخر هفته خود را در خارج از شهر سپری کرده‌اند از این رو توصیه می‌کنیم که این شهروندان از مسیرهای موازی همچون خرازی برای بازگشت به تهران استفاده کنند.

به گفته مرادی، عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی تا زمان خالی شدن معابر از تماشاگران و بازگشت به وضعیت عادی در سطح معابر و خیابان‌ها مستقر خواهند بود.

ارسال نظر: