وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا تا پایان سال ۹۶ صاحبخانه می‌شوند

کدخبر: 2025112

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۶ تمام خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا صاحب خانه می‌شوند، گفت: تا پایان سال ۹۵ بیش از ۹۰ درصد معلولان تحت پوشش وسایل کمک‌توانبخشی قرار خواهند گرفت.

به گزارش « نسیم‌آنلاین » تسنیم نوشت: همزمان با ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دیدار خانواده‌ای با 4 فرزند معلول رفت .

وی در دیدار با پدر این خانواده ضمن تبریک روز پدر اخباری را در رابطه با وضعیت خانه‌دار شدن خانواده‌های دارای 2 فرزند معلول به بالا اعلام کرد .

ربیعی در این دیدار با تبریک روز پدر به پدران کارگر و آنهایی که با تمام سختی فرزندان معلول خود را که بزرگ کردن آنها رنج مضاعف دارد، تربیت می‌کنند، گفت: شنیده بودم در خانواده‌ای، یک پدر با تمام سختی‌ها 4 فرزند معلول خود را بزرگ می‌کند .

وی افزود: در این خانواده یک فرزند مبتلا به سندرم داون، 2 فرزند دارای معلولیت ذهنی شدید و یک فرزند دختر نیز دچار معلولیت از ناحیه 2 پا است که در محله‌ای در جنوب شهر تهران مستاجر بوده و پدر خانواده با سختی‌های بسیار زندگی را اداره می‌کند .

وزیر رفاه با اشاره به حل مشکل مسکن خانواده‌های دارای دو فرزند معلول به بالا گفت: از سال 94 طرح خانه‌دار شدن خانواده‌های دارای دو معلول به بالا در حال اجراست به گونه‌ای که تا پایان سال 96 تمام این خانواده‌ها باید صاحب خانه شوند .

ربیعی ادامه داد: این خانواده که دارای 4 فرزند معلول هستند در روند تحویل مسکن در اولویت قرار خواهند گرفت؛ پدر خانواده که بعد از 15 سال کار کردن هیچ سابقه بیمه‌ای نداشته و هم‌اکنون بیکار شده است تحت حمایت قرار می‌گیرد و تا پایان اردیبهشت در یک تولیدی مشغول به کار خواهد شد یا منابع مالی برای کار در اختیارش قرار می‌گیرد .

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی ایجاد اشتغال برای معلولان است، مطرح کرد: برای 32 هزار معلول در سال 94 ایجاد شغل کردیم و در سال 95 با مطرح شدن لایحه نظام حمایت تامین اجتماعی که هم‌اکنون در صحن دولت در حال بررسی است به موضوع رسیدگی به معلولان و تامین شغل آنها توجه خواهد شد .

وزیر رفاه عنوان کرد: وسایل کمک توانبخشی بخش دیگری از نیاز معلولان است و امسال 100 میلیارد تومان بودجه برای تامین وسایل کمک توانبخشی معلولان در نظر گرفته شده و تا پایان سال 95 بیش از 90 درصد از معلولان تحت پوشش قرار می‌دهیم .

ربیعی ادامه داد: 11 هزار خانوار شهری دارای 2 معلول به بالا هستند که باید تحت پوشش مسکن قرار بگیرند و تاکنون 2 هزار خانه به این خانواده‌ها تحویل داده شده است البته حجم بالای تحویل‌ها در سال 95 خواهد بود .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول مساعدی برای خانه‌دار شدن این خانواده دارای 4 فرزند معلول، ایجاد اشتغال برای دختر معلول خانواده و حل مشکل اشتغال پدر خانواده ارائه کرد.

ارسال نظر: