فرشیدی:

الگوی عملی سند تحول بنیادین حرکت به سمت مدارس اسلامی است

کدخبر: 2026919

دبیر کل کانون مدارس اسلامی کشور گفت: با توجه به اینکه سند تحول بنیادین در حال اجرایی است، الگوی عملی سند تحول بنیادین حرکت به سمت مدارس اسلامی است و بهترین فرصت برای استفاده از الگوی اسلامی دینی در مدارس می‌باشد.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین » محمود فرشیدی در همایش تجلیل از پیشکسوتان تربیت اسلامی با شعار معلم، الگوی تربیت اسلامی که در مدرسه تزکیه تهران برگزار شد اظهار کرد: آنهایی که با شهدا مأنوس‌تر هستند شهدا را ملموس‌تر و علمی‌تر در کنار خود و در جامعه احساس می‌کنند.

وی افزود: شهید مطهری الگوی میلیون‌ها معلم، مربی و دست‌اندرکار تعلیم و تربیت در سراسر جهان است و این موضوع نشان‌دهنده و نماد زنده بودن شهید مطهری در تمام ادوار می‌باشد.

فرشیدی ادامه داد: شهید مطهری دارای ویژگی‌ها و فضایل متعددی از جمله تحجّد، خوش قلم بودن و دانشمند بوده و به همین دلیل توانست به درجه والای شهادت برسد.

وی ادامه داد: این خصوصیات و ویژگی سبب شد که شهید مطهری از سایرین در جامعه متمایز شود که یک ویژگی این بود که ایشان عاشق اسلام ناب بودند. اسلامی که تمام و کمال باید از آن دفاع کرد و شهید مطهری در این راه از جان خود گذشتند.

دبیر کل کانون مدارس اسلامی کشور گفت: شهید مطهری برای دفاع از اسلام از هیچ کس و چیزی هراس و واهمه‌ای نداشته و برای دفاع از اسلام ابایی در وجود ایشان نبود.

وی ادامه داد: به دلیل وجود حکومت شاهنشاهی و جو موجود در جامعه آن دوران شهید مطهری هرگز از حکومت ستمگر طاغوت نهراسیدند و آن جوّ خفقان هرگز سبب نشد تا ایشان در دفاع از اسلام دوری و امتناع کنند.

فرشیدی اذعان داشت: متأسفانه برخی‌ها بر کتاب «مسئله حجاب» استاد مطهری ایراد گرفتند در حالی که این کتاب برگرفته از ایات قرآنی و روایات و احادیث بوده است و هیچ ایرادی بر آن وارد نیست.

وی اظهار کرد: شهید مطهری در مقابل کسانی که به اسلام ضربه می‌زدند، ایستادگی کرده و در راه دفاع از قرآن و مکتب اسلام و دین جان خود را فدا کردند و همین موضوع باید در جامعه امروزی برای نسل جوان توجیه و تبیین شود تا آن‌ها بدانند که دفاع از اسلام مکان و زمان خاصی نمی‌خواهد.

دبیر کل کانون مدارس اسلامی کشور خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بر‌تر و شاخص شهید مطهری این بود که ایشان همواره دغدغه هدایت مردم را داشتند و قلبشان برای آشنا کردن مرد م با اسلام و مکتب قرآن می‌تپید و در این راه آرام و قرار نداشتند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش خطر تحجّر جامعه امروزی را تهدید می‌کند و همه به ویژه مسئولان در حوزه فرهنگی باید نسبت به این نکته توجه داشته باشند و گام‌های مؤثر و مطلوبی را در این عرصه بردارند.

دبیر کل کانون مدارس اسلامی کشور گفت: با توجه به اینکه سند تحول بنیادین در حال اجرایی است که مطرح است الگوی عملی سند تحول بنیادین حرکت به سمت مدارس اسلامی است و بهترین فرصت برای استفاده از الگوی اسلامی دینی در مدارس می‌باشد.

فرشیدی در پایان با بیان اینکه الگوی عملی سند تحول بنیادین حرکت به سمت مدارس اسلامی است و این سند بهترین فرصت برای ارائه الگوهای اسلامی دینی به مدارس سراسر کشور می‌باشد گفت: بیش از ۷۰ سال است که در مدارس اسلامی پیشکسوتان و شخصیت‌های برجسته کشورمان الگوهای اسلامی ایرانی را به مدارس کشورمان ارائه کرده‌اند.

ارسال نظر: