حدادعادل:

تعلیم و تربیت تخصصی و پیشرفته موجب توسعه و پیشرفت کشور می‌شود

کدخبر: 2026955

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان باید در جهت توسعه تعلیم و تربیت تخصصی گام‌های بیشتری بردارند چرا که به هر میزان تعلیم و تربیت فنی، علمی، توأم با دانش وتخصصی‌ باشد کشور نیز توسعه و پیشرفت بیشتری خواهد کرد.

به گزراش خبرنگار « نسیم آنلاین » غلامعلی حداد عادل در همایش تجلیل از پیشکسوتان تربیت اسلامی با شعار معلم، الگوی تربیت اسلامی که در مدرسه تزکیه برگزار شد عنوان کرد: در دوران گذشته کشور ما مستضعف و ضعیف بود و هیچ قدرتی نداشت اما امروزه کشور ما نیز به برکت خون شهدا و رهبری امام راحل توانست دارای قدرت شود و در دنیا مطرح باشد.

وی ادامه داد: امروز باید همه قدر موقعیتمان را بدانیم چرا که عزت و اقتدار امروز مرهون شهیدان رجایی، باهنر، مطهری، احمدی روشژ و همه شهدای انقلاب و نظام است.

رئیس فرهنگستان زبان ادب فارسی اذعان داشت: هر کس غیر از خدمت به انقلاب و مردم گام بردارد خودش متضرر خواهد شد و ضرر به خود چنین فردی وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی در جهان در حوزه فرهنگ و تعلیم وتربیت کاربردی، علمی و فنی‌تر عمل کند توسعه و پیشرفت آن کشور نیز افزایش خواهد یافت و بر همین اساس در کشور ما نیز فاید سطح تعلیم و تربیت را افزاش داد و بالا برد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان باید در جهت توسعه تعلیم و تربیت تخصصی گام‌های بیشتری بردارند چرا که به هر میزان تعلیم و تربیت فنی، علمی، توأم با دانش وتخصصی‌ باشد کشور نیز توسعه و پیشرفت بیشتری خواهد کرد.

حداد عادل ادامه داد: با یک نگاه به وضعیت مدارس اسلامی امروز در مقایسه با مدارس اسلامی ۷۰ سال پیش در می‌یابیم که نیت‌ها یکی بوده اما سطح تخصص امکانات، تجهیزات و نیرو‌ها افزایش یافته و بالا رفته است.

وی با بیان اینکه گسترش تعداد مدرسه‌های خوب با حفظ کیفیت باید از دغدغه‌های اصلی و مورد توجه باشد گفت: در کشور امارات متحد عربی قرار شد همایشی برگزار شد و دعوتنامه‌ای نیز برای کشور ایران ارسال شد و مشخص شد که سخنرانان این همایش از ایرانی‌های مقیم آمریکا هستند و از مدیران ایرانی دعوت شده تا تجربیات خود را در این همایش انتقال دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در توسعه مدارس اسلامی گام‌های بیشتری برداشته شود اظهار کرد: در مدارس اسلامی سرمایه‌گذاری برای تولید مجموعه نرم‌افزاری تحت عنوان الگوی یک مدرسه اسلامی و ایرانی انجام شده است و در این زمینه با ۲۰۰ مدرسه اسلامی فعال مصاحبه شده و همه اطلاعات جمع‌آوری شده‌اند که به زودی در دسترس همه فرار خواهد گرفت.

حداد عادل در پایان گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و برای اهداف انقلاب گام برداریم و هرگز چیزی را فقط برای خودمان نخواهیم بلکه با اخلاص کار انجام دهیم چرا که اخلاص موجب توسعه و پیشرفت کار‌ها می‌شود.فاطمه بلوری کاشانی همسر شهید احمدی روشن که معلمی خستگی ناپذیر با اعتقادات و باورهایی عمیق یه اصول و ارزش‌های انقلاب است در عرصه فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل شد.

همچنین فریده خزعل بعلبکی (حدادیان) که از معلمان شایسته و مدیران فعال در عرصه تأسیس و اداره مدارس اسلامی در تهران است و همچنین عضو مؤسس مجتمع آموزشی غیر انتقاعی روشنگر و عضو شورای عالی آموزش و پرورش در عرصه مدیریت اوج مدیریت مدارس اسلامی مورد تقدیر قرار گرفت.

در ادامه سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی مؤلف کتاب «بینش مطهّر» عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه امام صادق (علیه اسلام) که با تدوین برنامه‌ای جامع برای آشنایی با افکار شهید مطهری و اجرای آن در مجامع گوناگون نقش اثرگذاری در گسترش افکار آن شهید را داشتند تجلیل شد.

همچنین در ادامه مراسم مهدی تجر معلم آزاده و جانباز در عرصه فرهنگ ایثار و شهادت و غلامحسین حیدری معلم فعال در عرصه ترویج فرهنگ اسلامی در مدارس و همچنین مرحوم حمید دادگستر که در دوران دفاع مقدس نیز با دشمن مبارزه کرده بود و مدیریت فعال داشته‌ است، در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال نظر: