پرداخت حقوق بازنشستگان و دوماه معوقه ساعت ۲۴ امشب

کدخبر: 2041203

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت حقوق خرداد و معوقه‌های دو ماه گذشته بازنشسته‌ها در ساعت ۲۴ امشب خبرداد و گفت: حقوق خرداد ماه بازنشسته‌ها با احتساب تعرفه جدید سال ۹۵ می‌باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمود اسلامیان افزود: علاوه بر حقوق ها، اضافه پرداختی های حقوق دو ماه گذشته (فروردین و اردیبهشت) بازنشسته ها که به دلیل عدم تصویب قانون به حساب آنان واریز نشده بود پرداخت می شود .

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که بودجه سال 95 صندوق بازنشستگی در سال 94 به تصویب نرسید و به سال جاری (95) موکول شد این موضوع سبب شد تا نتوانیم افزایش حقوق بازنشسته ها را در دوماه ابتدایی سال محاسبه و پرداخت کنیم که این مشکل هم اینک با کمک دولت رفع شد .

اسلامیان حقوق بازنشسته ها را در سال 94؛ 750 هزار تومان بیان کرد و افزود:‌ اکنون این سقف حقوق با احتساب افزایش حقوق ها به 900 هزار تومان افزایش یافته است .

وی با بیان اینکه امشب دوهزار و 300 بازنشسته حقوق خود را دریافت می کنند، افزود: 98 درصد آنان با مشکلی در دریافت هایشان مواجه نخواهند شد و تنها درصد اندکی از بازنشسته ها ممکن است به دلیل وجود مشکلاتی در کارت ملی و یا در حساب بانکی نتوانند حقوق خود را دریافت کنند .

این مسئول صندوق بازنشستگی ادامه داد: ‌مشکل آن دسته از بازنشسته هایی که نتوانند امشب حقوق خود را دریافت کنند ظرف یک هفته مشکل شان رفع خواهد شد و حقوق به حسابشان واریز می شود .

اسلامیان میزان پرداختی امشب صندوق بازنشستگی بابت حقوق خرداد و معوقه های دوماه فروردین، ‌اردیبهشت بازنشسته ها را معادل 2هزار و 300 میلیارد تومان عنوان کرد .

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: از مجموع رقم یاد شده یکهزار و 880 میلیارد تومان بابت پرداخت حقوق و 462 میلیارد تومان آن نیز بابت اضافه معوقات پرداخت خواهد شد .

اسلامیان با اشاره به طرح دولت در افزایش حقوق ها خاطرنشان کرد:‌ با این طرح دولت، امسال مبلغ شش هزارمیلیارد ریال به بودجه سنواتی این صندوق اضافه شد و براساس آن حقوق بازنشسته ها بصورت پلکانی از 12 تا 5/19 درصد افزایش پیدا کرد .

این مسوول از دولت بابت رفع نیاز صندوق بازشستگی تشکر کرد .

در حال حاضر یک میلیون 280 هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی هستند.

منبع:ایرنا

ارسال نظر: