دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین (ع) برگزار کرد:

نشست علمی مقایسه نحوه عملکرد شبکه اجتماعی توییتر و ردیت در هدایت افکار عمومی

کدخبر: 2041865

مرکز مطالعات راهبردی فضای مجازی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین (ع) باهدف تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی توییتر و ردیت نشستی را با حضور مدیرمسئول سایت ایران فرانت پیج برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، نشست علمی "مقایسه نحوه عملکرد شبکه اجتماعی توییتر و ردیت در هدایت افکار عمومی نخبگانی و عمومی" برگزار شد. در این نشست که به بررسی ابعاد مختلف کارکرد شبکه‌های اجتماعی توییتر و ردیت پرداخته شد مهندس عمادالدین عسگریه مدیرمسئول سایت ایران فرانت پیج درباره اثرگذاری‌های این دو شبکه در افکار عمومی و نخبگانی جهان گفت: همان‌طور که اکثریت استفاده‌کنندگان از شبکه‌های اجتماعی در داخل کشور نحوه کار کردن با شبکه اجتماعی توییتر را بلد هستند، کار کردن با شبکه اجتماعی ردیت را یاد ندارند.

وی با توضیحاتی درباره کارکرد شبکه ردیت افزود: این شبکه به دلیل نظم و قانون‌مندی بالایی که برخوردار است توانسته بیش از 10 سال در فضای شبکه‌های اجتماعی فعالیت نماید. اما شاید یکی از عواملی که باعث دیده نشدن ردیت شده است زبان انحصاری آن است. کاربر در ردیت باید به زبان انگلیسی مسلط بوده تا بتواند اخبار روز دنیا را رصد نماید. در غیر این صورت به دلیل محدودیت زبان نمی‌تواند استفاده مفیدی از این شبکه داشته باشد.

عسگریه در ادامه درباره تأثیرگذاری شبکه ردیت در نشر اخبار سراسر دنیا گفت: کاربران در ردیت می‌توانند بسته به علایق خود اتاقی را برای دنبال کردن اخبار مرتبط باعلاقه خود انتخاب کنند و فقط همان اتاق را دنبال کنند. یکی از نکات قابل‌توجه در ردیت دسته‌بندی موضوعات است که کاربران در جهت رسیدن به اخبار مرتبط با علایقشان کمک شایانی می‌کند.

مدیرمسئول سایت ایران فرانت پیج در پایان با اشاره با کارکردهای متفاوت ردیت تصریح کرد: فضای جامعه ما برای پذیرفتن چنین شبکه‌ای آماده نیست. ما برای اینکه بتوانیم در ردیت مؤثر واقع شویم باید بتوانیم اخبار را به زبان انگلیسی تایپ نماییم و بخوانیم. ما کاربران حرفه‌ای در این زمینه نداریم. یکی از نکات قابل‌توجه نزدیک بودن رتبه سایت ردیت به توییتر در رده‌بندی جهانی است. کاربران حرفه‌ای در آمریکا برای به دست آوردن جدیدترین موضوعات و اخبار به سراغ ردیت می‌روند. ما برای اینکه بتوانیم در فضای مهندسی افکار عمومی مفید واقع شویم باید ابزارها و توانایی لازم را کسب کنیم و در اختیار عموم مردم قرار دهیم.

ارسال نظر: