مدیرکل دفتر توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری تشریح کرد

تسهیلات جدید صندوق بازنشستگی برای بازنشستگان دولت

کدخبر: 2043743

مدیرکل دفتر توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری از اجرای طرحی خبر داد که براساس آن ۴ خدمت این صندوق برای بازنشستگان تحت پوشش قرار است از شنبه آینده در دفاتر پیشخوان دولت ارائه شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بهروز انتظاری، صدور حکم بازنشستگی و فیش حقوقی، پاسخ به استعلامات و صدورکارت منزلت بازنشستگان را از مهمترین خدمات صندوق بازنشستگی برشمرد و گفت: از این پس این خدمات از طریق 16 هزار دفتر پیشخوان دولت به بازنشستگان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه هزینه صدور فیش حقوقی و حکم بازنشستگی 1000 تومان است هزینه استعلام را 3000 تومان وهزینه صدور کارت منزلت را برای بازنشستگان دولت 4500 تومان اعلام و تاکید کرد: برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده مالی، دفاتر پیشخوان دولت موظفند در قبال دریافت هرگونه هزینه‌ای رسید تحویل بازنشستگان دهند.

انتظاری با اشاره به اینکه فرایند صدور کارت منزلت قبل از اجرای این طرح دوماه طول می کشید گفت: حداکثر زمانی را که بازنشستگان باید در دفاتر پیشخوان دولت برای دریافت این 4 خدمت صندوق بازنشستگی از جمله کارت منزلت منتظر بمانند 10 دقیقه است.

وی دسترسی آسان‌تر به مراکز ارائه خدمات در سراسر کشور و کاهش رفت و آمد و صرفه جویی در وقت و انرژی بازنشستگان را از مهمترین اهداف پیش‌بینی شده در اجرای این طرح دانست.

انتظاری همچنین به سامانه ارتباطات مردمی صندوق بازنشستگی کشوری که اخیرا راه اندازی شده است اشاره کرد و افزود: بازنشستگان تحت پوشش می‌توانند برای مطرح کردن مشکلات خود با کارشناسان متخصص در حوزه‌های مالی و حقوقی با شماره تلفن 8523 تماس بگیرند.

وی گفت: صندوق بازنشستگی کشوری در مرحله دوم قرار است 14 خدمت دیگر خود را از طریق دفاتر پیشخوان دولت به بازنشستگان تحت پوشش خود ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

ارسال نظر: