فرمانده ناجا در آیین تسلیم و تقدیر از خبرنگاران حوزه ناجا:

رسانه‌ها چشمان بیدار جامعه هستند

کدخبر: 2051689

سردار اشتری خاطرنشان کرد: رسانه‌ها چشمان بیدار با عقلانیت و بسیار حرفه‌ای برای جامعه هستند و ما به آنها اعتماد داریم و باید این اعتماد متقابل باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آیین تسلیم و تقدیر از خبرنگاران حوزه ناجا در جمع اصحاب رسانه عنوان کرد: روز اصحاب رسانه و خبرنگار را تبریک می‌گویم و یاد و خاطره شهدای رسانه به خصوص شهید صارمی را گرامی می‌دارم.

وی افزود: خبرنگاران افسران اصلی در صحنه هستند و تعامل و ارتباط ناجا با اصحاب رسانه و خبرنگاران خوب است اما باید محکم‌تر و نزدیک‌تر شود و بیشتر از گذشته ارتباط داشته باشیم.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: امروز اگر استراتژی دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و افکار مبتنی بر انقلاب و نظام و مردم باشد توجه دشمن به سمت تغییر افکار عمومی است و به عبارتی راهبرد دشمن افکار عمومی را هدف قرار داده است و به دنبال این است که علایق و دلبستگی‌ها و موضوعاتی که برایش از شروع انقلاب تا کنون بوده را مورد توجه قرار دهد.

وی ادامه داد: دشمن مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران که در رأس آنها آمریکا است از جنگ سخت و نیمه سخت نا امید شده چرا که عرصه‌های جنگ سخت و نیمه سخت را تجربه کرده و دیده که نمی‌تواند در این زمینه پیروز شود و با مردم در افتد و هر جا که در این حوزه حضور پیدا کرده شکست خورده است اما در عرصه جنگ نرم برای خود موفقیت‌هایی را کسب کرده است.

سردار اشتری با بیان اینکه توطئه‌های دشمنان در عرصه جنگ نرم که با هدایت رهبری خنثی شده است گفت: یکی از ابزارهای دشمن برای ضربه زدن و نفوذ به کشور از طریق افکار عمومی است و می‌تواند با ابزار و امکانات زیادی در اختیار دارند اقدام کنند.

وی ادامه داد: همانطور که رهبری هم اشاره کردند توانمندی دشمن در به کارگیری ابزار و تجهیزاتی است که بتواند بر افکار عمومی غلبه کند و حقایق را وارونه جلوه کند. این مقام ارشد انتظامی گفت: امروز مردم مظلوم یمن هر روزه تعداد زیادی شهید و مجروح می‌شوند و عربستان به دستور آمریکا آنها را بمباران می‌کنند و دشمن از این ظرفیت‌‌ها استفاده می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: نا امن شدن برخی از کشورها و اینکه تعداد زیادی از مردم کشورها نگران امنیت خود هستند و اتفاقاتی که در سوریه، بحرین، عراق و یمن رخ می‌دهد مردم آرامش ندارند و کارها توسط گروه‌های سلفی و تکفیری صورت می‌گیرد آیا کشورهای دیگر این اعمال ضد بشری را نمی‌بینند و اعتراض نمی‌کنند؟

وی ادامه داد:‌ در فلسطین و غزه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد آیا این جنایات در آنجا منعکس نمی‌شود.

سردار اشتری اذعان داشت: وقتی یک کودک چهار ساله را به جرم اینکه پدر و مادرش مخالف داعش هستند به قتل می‌رسانند آیا این جنایات به دنیا مننعکس می‌شود. وی افزود: ایران به دلیل وجود مردمی هوشیار و فرهیخته آرامش و امنیت دارد.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: دشمن به دنبال پیاده کردن اهداف خود می‌باشد و هر کسی و هر چیزی که مخالف منافع او باشد اگر چه حق باشد با او مخالفت کرده و بر علیه آن اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران کشوری مستقل و استکبارستیز است حتماً دشمنان علیه ما عناد دارند و علیه ما کار و اقدام می‌کنند سردار اشتری گفت: باید به این موضوع در سطح کلان توجه داشت که رسانه‌ها واقعیت را منعکس کنند و دشمن ستیزی را در وجود خود هر روز تقویت نمایند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: جایی هم که درگیر مسائل سیاسی هستیم باید خط قرمزها را رها کنیم و از منافع ملی کشور دفاع و حمایت نماییم.

سردار اشتری افزودک در خصوص روابط ناجا و جامعه رسانه‌ای توقع داریم نیروی انتظامی را یاری دهند هر چند امانتداری و حسن گفتار رسانه‌ها بر ما ثابت شده است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: ناجا به دلیل حضورت در اقصی نقاط کشور ظرفیت و اختیاراتی دارد و با توجه به نوع کار خود با اقشار مختلف مردم ارتباط دارد و نیروی انتظامی وظیفه امنیت و آسایش و احساس امنیت را جامعه ایجاد کند و همچنین یکی از مهمترین و اثرگذارترین وظایف بر عهده ناجا می‌باشد و نیروی انتظامی افتخار این را دارد که خدمتگزار مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: بیشترین خدمات را نیروی انتظامی به جامعه می‌دهد وتمام تلاش خود را برای ایجاد نظم و امنیت را در جامعه می‌کند. وی ادامه داد : ناجا در تعامل با رسانه‌ها سعی کرده واقعیت‌ها را منعکس کند چرا که کارهای ما پادگانی نیست و تمام مأموران در داخل کشور جمع می‌شوند و جایی که پوشیده باشد وجود ندارد.

این مقام ارشد انتظامی اذعان داشت نظارت همگان بر عملکرد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یکی از مزیت‌های ناجا می‌باشد و علت اینکه ناجا مجموعه‌ای رو به رشد است به دلیل رفع نقایص آنها می‌باشد و همگان کارهای ناجا را می‌بینند و تذکر می‌دهند و ایرادات رفع می‌شوند.

سردار اشتری با بیان اینکه رسانه‌ها مأموریت‌های ناجا را تبیین و ارائه می‌کنند گفت: ارتباط و تعاملی که ناجا با رسانه‌ها دارد بسیار تأثیر خوبی داشته و این برای ناجا بسیار مطلوب است و محتوایی را برای رسانه‌ها شکل می‌دهند و مأموریت‌هایی را برای ما به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: روابط دوستانه مبتنی بر اعماد بر اساس موازین قانونی حتماً دارای اهمیت حیاتی است و به آن اهتمام می‌ورزیم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: وجود یا عدم وجود احساس امنیت هم به عملکرد ناجا و هم به عملکرد رسانه‌ها بستگی دارد و امروز به برکت خون شهدا و هوشیاری مردم و همچنین در صحنه بودن دستگاه‌های اطلاعاتی، نظامی و انتظامی کشور در وضعیت امنیتی خوبی قرار دارد چرا که احساس امنیت بسیار مهم است.

وی گفت: نوع تصویر و روایتی که رسانه‌ها برای پلیس در جامعه ترسیم می‌کنند باید واقعی، پرصلاب‌تر قانونی و مشفقانه‌تر باشد.

این مقام ارشد خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم کاری را انجام دهید که اتفاق نیفتاده و حتی رسانه‌ها نقاط ضعف ناجا را هم بیان کنند اما بیان آن به گونه‌ای نباشد که دشمنان و رقبا خوشحال شوند و نا امیدی ایجاد شود بلکه از طریق مکانیزمی دیگر و همچنین معاونت اجتماعی نقاط ضعف بازگو شود.

رسانه‌ها چشمان بیدار جامعه هستند

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: رسانه‌ها چشمان بیدار با عقلانیت و بسیار حرفه‌ای برای جامعه هستند و ما به آنها اعتماد داریم و باید این اعتماد متقابل باشد.

وی افزود: امروز حجم عملیات روانی و مأموریت‌های پلیس بسیار فراوان است و همگی حساب‌شده هستند.

این مقام ارشد ادامه داد: اگر محبوبیت و اقتدار پلیس در جامعه کاهش یابد مردم و پلیس متضرر خواهند شد و دشمنان نیز خوشحال می‌شوند.

سردار اشعری اذعان داشت: گاهی هم حجم وسیع عملیات روانی افزایش می‌یابد و در مدیریت و خنثی کردن این نوع عملیات رسانه‌ها پلیس را یاری و به آنها کمک کنند.

وی ادامه داد: امروز در فضای مجازی ابزاری وجود دارد که باید از آن استفاده کرد و اگر هوشیار نباشید در بروز برخی اتفاقات لطمه می‌خوریم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: چندی پش فیلمی از یک خانم که مأمور ناجا به زور او را به ماشین منتقل می‌کند در فضای مجازی پخش شد و بنده پس از بررسی پرونده دریافتم که این خانم با همکاری یک آقا جنایات و جرایم بسیاری را مرتکب شده که یک مورد آن گروگانگیری بوده است بنابراین مردم نباید با انتشار هر چیزی در فضای مجازی قضاوت ناعادلانه کنند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: کسانی که قانون‌گریز هستند و به حقوق مردم تجاوز می‌کنند و حقیقت را وارونه جلوه می‌دهند دشمن هستند و رسانه‌ها برای خنثی کردن حرکات افراد معاند به ناجا کمک و همکاری و همراهی کنند.

وی با بیان اینکه در خصوص خنثی کردن شایعات رسانه‌ها ما را همیاری کنند گفت: آسیب‌های استفاده از این فضاها را باید به حداقل برسانیم و اجازه ندهیم که حقوق مردم در جامعه ضایع شود.

آمار تصادفات 4 و نیم درصد کاهش یافت

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: آمار تصادفات در 3 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 4 و نیم درصد کاهش یافته است و فقط در خردادماه 7 و نیم درصد کاهش داشته‌ایم.

وی افزود: مجموعه اصحاب رسانه از جمله روزنامه نگاران، خبرگزاری‌ها با نیروی انتظامی یک مجموعه هستند چرا که هدف همه آنها ایجاد آرامش و آسایش در میان مردم است و هدفشان یکی می‌باشد.

سردار اشتری اذعان داشت: در موضوع رسانه‌مداری به دنبال آن هستیم تا از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و کار پلیس، حرفه‌ای و حرفه‌ای محور شویم و پلیس مواد مخدر فتا، یگان‌ ویژه، آگاهی پیشگیری و راهور کاملاً حرفه‌ای باشد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: رهبری فرمودند اقتدار توأم با مهربانی، رأفت و عدالت باشد و ما هم همه این جنبه‌ها را رعایت رعایت کنیم و امروز افتخار پلیس این است ضمن اقتدار، اخلاق مدار است و قاطبه همکاران ما اینگونه هستند.

پیشگیری اجتماعی، اولویت از اقدامات انتظامی دارد

این مقام ارشد انتظامی گفت: پیشگیری اجتماعی، اولویت بر اقدامات انتظامی دارد و پیشگیری را از فرد، خانواده و مدارس و همچنین دانشگاه‌ها و کارگاه‌ها می‌دانیم و و پلیس برای ایجاد نظم و امنیت تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

رسانه‌ها واسطه بین ناجا و افکار عمومی هستند

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان با بیان اینکه رسانه‌ها بهترین واسطه ناجا و افکار عمومی هستند گفت: وقتی مردم یک فرد معتاد در خیابان می‌بینند می‌گویند پس پلیس چه کاره است در صورتی که بسیاری از توقعات صرفاً مربوط به پلیس نمی‌باشد و همه دستگاه‌ها باید وارد عمل شوند.

در این نشست همچنین سردار منتظر المهدی معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه ارزش انسان‌ها به زبان آنها نیست بلکه به قلم و سبک‌هایی که نوشته می‌شود گفت: از خبرنگارانی که با نیروی انتظامی همکاری کرده‌اند و در راستای اهداف، سیاست‌ها و برقراری نظم و امنیت قدم برداشته اند تشکر می‌کنم.

خبر در حال تکمیل است...

ارسال نظر: