فرمانده نیروی انتظامی مطرح کرد:

تجهیز بیش از ۱۴۰۰ بازداشتگاه به دوربین مدار بسته/ تقویت واحدهای کشف و خنثی‌سازی بمب در کشور

کدخبر: 2053075

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نصب تجهیزات از قبیل دوربین در راه‌های عمومی کشور که باعث کاهش جرم در این موضوع شده تصریح کرد: نصب دوربین و تجهیزات هشدار دهنده همانند یک عامل بازدارنده بسیار تأثیرگذار عمل می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی در دوازدهمین نشست تخصصی معاونان، فرماندهان و مدیران ستادی ناجا و رؤسای "پل‌ پیش‌ فا. استان‌ها" که امروز( دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: پیشگیری اجتماعی بر اقدامات عملیاتی و انتظامی اولویت دارد و ما در مجموعه پلیس پیشگیری باید کاری کنیم که جرمی صورت نگیرد و مجرمی پرورش نیابد.

وی با بیان اینکه باید تعداد مجرمان را کاهش دهیم گفت: اقدامات پلیس پیشگیری باید به نحوی باشد تا اقدامات خلاف قانون کمتر شود.

استفاده از فناوری‌های نوین و کاهش جرایم

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نصب تجهیزات از قبیل دوربین در راه‌های عمومی کشور که باعث کاهش جرم در این موضوع شده تصریح کرد: نصب دوربین و تجهیزات هشدار دهنده همانند یک عامل بازدارنده بسیار تأثیرگذار عمل می‌کند.

سردار اشتری افزود: با نصب تجهیزات در مراکز پر تجمع، مراکز خرید، نقاط حساس و طلافروشی‌ها بعد از رخداد جرم با در دست داشتن مستندات پیگیری امور راحت‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به کمبود بودجه در استفاده از فناوری و تجهیزات نوین گفت: در برخی از بخش‌ها با ارائه طرح‌هایی که هزینه استفاده از این فناور‌ی‌ نوین را بین دستگاه‌ها و مردم به مشارکت می‌گذارد به راحتی در استفاده از این امکانات در کاهش جرایم موفق خواهیم بود.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مردم می‌توانیم از وقوع جرم پیشگیری کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه در حال حاضر 40 تا 50 هزار نفر نگهبان محله از مجتمع‌ها و محلات ما حراست می‌کنند، گفت: این اتفاق طرحی بوده که زمانی ارائه شده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود سرقت و اتفاقات دیگر کاهش یافته است.

افزایش ارتباط پلیس با مردم و آگاه‌‌سازی جامعه

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه آگاه‌سازی مردم یکی از روش‌های بسیار تأثیرگذار در کاهش جرایم و پیشگیری است، گفت: پلیس و بویژه فرماندهان کلانتری باید به طور مرتب با افراد مهم، تأثیرگذار و مراکز حساس حوزه استحفاظی خود تعامل و ارتباط نزدیکی داشته و آن‌ها را آگاه کنند.

وی افزود: با کسب نظرات مردم مطمئناً بخشی از مشکلات جامعه حل خواهد شد چراکه اصولاً بر طبق ارزیابی‌ها مردم بیشترین اعتماد را به پلیس دارند.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص پلیس‌های افتخاری گفت: پلیس افتخاری ظرفیتی است که باید با تقویت حوزه ساختاری آن نهایت استفاده را از توانمندی‌های آن ببریم.

تمکین تمامی وزارتخانه‌ها در جهت استقرار یگان انتظامی

سردار اشتری بیان داشت: طبق مصوبه ستادکل و هیئت دولت تمامی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها باید دارای یگان‌های انتظامی باشند و اگر نهادی دراین دوره تمکین نکند، تمامی پلیس‌های پیشگیری استان‌ها موظف به اعلام اسامی آنها به ستاد کل هستند.

تسهیل و تسریع در خدمات‌دهی به مردم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی به عنوان بزرگترین سازمانی که بیشترین خدمات را به مردم ارائه می‌دهد باید اقداماتی انجام دهد تا در خدمات دهی به مردم سرعت بیشتری داشته و امورات به راحتی انجام گیرد.

سردار اشتری با بیان اینکه بخش‌های مختلف نیرو‌ی‌انتظامی باید نوآوری داشته باشد، گفت: با سیستمی کردن ارسال پرونده‌ها و تقویت این موضوع سرعت خدمات‌دهی به مردم و امورات آنها به راحتی انجام می‌گیرد.

وی افزود: پلیس پیشگیری باید بیشترین ارتباط را با مردم داشته و در تکریم ارباب رجوع بهترین مکان باشد، چرا که نخستین مکانی که از ناجا به طور وضوح در تماس با مردم رعایت می‌شود مجموعه پلیس پیشگیری است و شما پیشانی و داشتبرد ناجا هستید.

از طرح مکنا تا تجهیز بازداشتگاه‌ها به دوربین

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر استفاده از امکانات روز تصریح کرد: بیش از 1400 بازداشتگاه‌های کشور تحت کنترل دوربین‌های مدار بسته هستند.

سردار اشتری با اشاره به طرح مکنا و تغییرات رخداده در کلانتری‌ها در خصوص اهداف این اقدام بیان داشت: یکی از نظر خوش‌آیندسازی محیط ( دکوراسیون و فضای محیطی مناسب و دیگری از نظر رفتاری این طرح اجرایی شده تا محیطی که مردم به آن مراجعه می‌کنند به همراه نحوه رفتار مأموران ناجا احساس آرامش را در آنها ایجاد کند.

آموزش‌های بروز و مستمر یکی از اولویت‌های نیرو‌ی انتظامی است

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه جهادی آموزشی گفت: پلیس ایران برای حرفه‌ای تر شدن باید هر روز خود را نیازمند آموزش و به روز شدن بداند، بنابراین آموزش به عنوان یکی از موضوعات محوری و وضعیت‌های نیروی انتظامی باید همیشه اجرایی شود.

تقویت واحدهای مشاوره در کلانتری‌ها

سردار اشتری با بیان اینکه مراکز مشاوره‌ای در کلانتری‌ها از جایگاه‌ بسیار پراهمیتی برخوردار هستند گفت: طبق ارزیابی‌های انجام شده 70درصد پرونده‌هایی که به این مراکز ارجا داده شده منجر به مصالحه شده است و این آمار بسیار قابل ملاحظه است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امروزه هماهنگی بسیار خوبی با بسیاری از دادسراها و مراکز قضایی داریم، گفت: این ارتباط و همکاری باید افزایش یابد و شما به عنوان پلیس پیشگیری اگر زمانی با خلاء‌ای در این قضیه مواجه شدید حتما به ستاد منعکس کنید چرا که این تعامل فرصتی است که باید از آن استفاده کنیم.

سردار اشتری تاکید کرد: فرماندهان و معاونان پلیس پیشگیری موظف به انجام بازدید‌های وقت و بی‌وقت و سرزده و غیرسرزده محسوس و غیر محسوس از زیر مجموعه‌های خود در استان و شهرستان‌ها هستند.

وی تصریح کرد:‌ این نظارت میدانی نقش بسیار مؤثری در اجرای اهداف پلیس پیشگیری دارد.

به روز رسانی واحد‌های کشف و خنثی‌سازی بمب

سردار اشتری بیان داشت: طبق مذاکراتی که با وزارت دفاع داشتیم نیازمندی‌های خود در خصوص به روز رسانی واحدهای کشف و خنثی‌سازی بمب را اعلام داشته‌ایم.

وی گفت: تا جایی که امکان تولید در داخل وجود دارد این نیاز مرتفع شده و تکمیل سازی این قضیه را نیز با هماهنگی وزارت دفاع به انجام خواهیم رساند.

سردار اشتری در خصوص رسیدگی به وضعیت معیشت کارکنان با بیان اینکه در حال حاضر با محدودیت هایی مواجه هستیم گفت: مسئولان پلیس پیشگیری در استان ها با توجه به منابع اختیاری استانی بدون وام دار شدن به نهادی و با هماهنگی ستاد در حوزه معیشت کارکنان اهتمام بورزند.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه معیشت کارکنان پلیس یک کار جهادی انجام دهیم، افزود: همانطور که در سه ماه پایانی سال گذشته حقوق زیر یک و نیم میلیون تومانی برخی از کارکنان افزایش یافت، امسال در حال رایزنی درباره حقوق سایر افراد هستیم تا سال آینده شاهد تحول خوبی در بخش حقوق و معیشت کارکنان ناجا باشیم.

مسئولیت اصلی جمع آوری متکدیان خیابانی با دستگاه های دیگر است

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به خبرنگاری درباره آخرین وضعیت جمع‌آوری متکدیان خیابانی و حضور کودکان خارجی، یادآور شد: مسئولیت اصلی جمع‌آوری متکدیان با دستگاه‌های دیگر است ولی نیروی انتظامی به عنوان یک عضو فعال در این بخش حضور داشته و با آنها همکاری می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است، گفت: مقرر شده که این افراد و کودکان بعد از جمع آوری به مراکز نگهداری سپرده و به خانواده‌هایشان تحویل داده شوند که البته این کار برای آینده آنها بسیار خوب است.

سردار اشتری اضافه کرد: برخی از کودکان از اتباع خارجی هستند که به صورت غیرمجاز به کشور ما آمده و با آنها طبق ضوابط خاصی برخورد خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر: