در نشست اصحاب رسانه با جایزه مصطفی(ص) عنوان شد:

جایزه مصطفی(ص) می‌تواند باعث ارتقای شاخص‌های علمی کشور شود

کدخبر: 2057190

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) گفت: تعامل و همکاری باصحاب رسانه با مسئولان جایزه مصطفی(ص)، موجب دستیابی به افق‌های بلند علم و فناوری می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی جایزه مصطفی(ص)، شام گاه یکشنبه 31 مردادماه در محل دبیرخانه این جایزه، نشستی صمیمانه با حضور اصحاب رسانه با علیرضا سبحانی، مشاور عالی دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی(ص) و رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) برگزار شد و در خصوص افزایش فعالیت‌های رسانه‌ای جایزه مصطفی(ص) بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در ابتدای این نشست، معرفی این جایزه با چرایی تشکیل آن شروع و اشاره شد: در حال حاضر حدود 300 جایزه علمی در دنیا از طرف محافل علمی به دانشمندان حوزه های مختلف داده می شود ولی متاسفانه دانشمندان مسلمان کمتر مورد توجه این محافل قرار می گیرند که با هم اندیشی که صورت گرفت، به این نتیجه رسیدیم که اهدای جایزه علمی مناسب ترین شیوه برای اکرام و احترام دانشمندان مسلمان و نمادی برای شایستگی علمی در جهان اسلام می باشد و وقتی اجرای این مهم به عهده پارک فناوری پردیس قرار گرفت، درنهایت در سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) اولین دوره این جایزه به دو دانشمند در حوزه های نانو و نانو زیستی اهدا شد.

وی در ادامه به حوزه های مختلفی که این جایزه به آن تعلق می گیرد اشاره و شاخص های انتخاب و ارزیابی آثار علمی برای نامزدی جایزه را برای خبرنگاران توضیح داد و خاطر نشان کرد که منابع مالی این جایزه به مبلغ 500 هزار دلار از طریق موقوفات علمی تامین می شود و به همین منظور در ابتدای تشکیل این جایزه در سال 1391 ، صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) نیز در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر با همکاری بانک توسعه اسلامی و انستیتو پاستور ایران قطعه زمینی در این راستا وقف جایزه شده که بنا داریم در راستای ارتقای سلامت جامعه، پروژه ای در حوزه سلامت به اجرا برسانیم.

در ادامه خبرنگاران حاضر در این نشست، نظرات و پیشنهادات خود را درباره جایزه و کمک به ارتقای آن بیان کردند. شاهمرادی، خبرنگار علمی خبرگزاری «نسیم آنلاین» در این رابطه گفت: نباید اطلاع‌رسانی اخبار و رویدادهای این جایزه فقط به هفته وحدت و زمان برگزاری جایزه مصطفی(ص) موکول شود و در طول سال به خصوص چندین ماه قبل از شروع مراسم، باید این اخبار به تدریج در سطح رسانه های مختلف پوشش شود تا هنگام مراسم بهره برداری رسانه ای مناسبی از آن صورت گیرد. در حال حاضر جایگاه علمی و کیفیت تولیدات علمی ما در این چند ساله تنزل پیدا کرده که امیدواریم جایزه مصطفی (ص) و جریان سازی علمی که با خود ایجاد می‌کند، بتواند این شاخص علمی کشور را بالا ببرد.

جلالی خبرنگار پرس تی وی نیز فعالیت‌های دبیرخانه را برای معرفی و پوشش رسانه‌ای جایزه مصطفی(ص) خوب ارزیابی کرد و پیشنهاد داد برای اینکه اهمیت جایزه مصطفی(ص) برای سایر کشورهای اسلامی نیز مشخص گردد، هر دو سال یکبار محل اجرای آن به صورت چرخشی در بین کشورهای اسلامی تعیین گردد.

کیایی، خبرنگار صدا و سیما اظهار داشت: ما نباید انتظار زیادی از دبیرخانه داشته باشیم. چون اولا کار رسانه‌ای جایزه هم در سطح داخلی و هم بین ‌المللی انجام می شود وثانیا دبیرخانه جایزه کار خود را به تازگی شروع کرده است و فقط یک دوره از این جایزه برگزار شده و ما خبرنگاران باید برای ارتقای جایزه به نوبه خود کمک کنیم.

سایر خبرنگاران نیز به ایراد نظرات خود پرداختند و خواستار ارتباط بیشتر خود با دبیرخانه در طول سال شدند. در ادامه این نشست، رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی (ص) با تشکر از حضور دوستان و خبرنگاران رسانه های مختلف، اظهار امیدواری کرد که با تعامل و همکاری بیشتر خبرنگاران و دبیرخانه، به افق های بلندتری دست یابیم و بتوانیم همه با هم و به برکت نام پیامبر اسلام به ارتقای علمی کشور و جهان اسلام کمک شایانی کنیم.

ارسال نظر: