وزیر آموزش و تربیت عراق مطرح کرد:

کمبود مدارس در کشور عراق/ ۹ میلیون دانش‌آموز در ۲۳ هزار مدرسه تحصیل می‌کنند

کدخبر: 2060183

وزیر آموزش و تربیت کشور عراق گفت: در کشور عراق از کمبود مدرسه رنج می‌بریم و در این کشور با توجه به ازدیاد جمعیت نیاز به ساخت و ساز و تجهیز روزافزون در حوزه مدارس است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، دکتر محمد اقبال عمر الصیدلی وزیر آموزش و تربیت عراق در دیدار رسمی با علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش کشور ایران، اظهار کرد: دولت عراق آخرین بار در سال 1989 (1368) بازسازی مدارس را انجام داده است اما جنگ و تحریم اقتصادی و مشکلاتی که در عراق وجود دارد باعث شده تا نتوانیم کار ساخت و ساز مدارس را انجام دهیم.

وی افزود: در حال حاضر 9 میلیون دانش آموز در 23 هزار مدرسه تحصیل می کنند و 105 هزار مدرسه در عراق وجود دارد که این موضوع نشان می دهد نیاز فوری به ساخت و ساز مدرسه در این کشور وجود دارد.

وزیر آموزش و تربیت عراق ادامه داد: برای تک نوبته کردن مدارس نیاز به ساخت مدرسه های بیشتری هستیم اما کاهش قیمت نفت در سطح جهانی بخشی از معادلات ما را در اموزش و پرورش به هم ریخته و ما به دنبال یافتن راه حل های مناسب و جایگزینی هستیم.

وی اذعان داشت: میان کشورهای ایران و عراق تشابهات زیادی مانند زندگی شهروندان دو کشور وجود دارد و وزارت آموزش و پرورش ایران می‌تواند در خصوص ساخت و ساز مدارس و تألیف کتب درسی تجربیات خوب خود را در اختیار ما قرار دهد.

الصیدلی با بیان اینکه مطمئنا نقاط مهمی وجود دارد که یکی از آنها تقارب و نزدیکی بین بافت اجتماعی جامعه ایران و عراق است، خاطر نشان کرد: از سویی یک درصد رشد در زاد و ولد داشته‌ایم و از طرفی دیگر مدارس کشورمان نیز تکاپوی نیاز دانش‌آموزان را نمی‌دادند ضمن اینکه باید از تجربیات ایران در حوزه بهره‌برداری از بخش خصوصی استفاده کنیم.

وزیر آموزش و تربیت عراق در پایان گفت: در حوزه کتاب‌های درسی به دنبال تحول‌بخشی هستیم البته پیشنهادات شما خوب است اما برای بررسی آنها نیازمند ایجاد کمیته‌های تخصصی هستیم تا کارشناسان در این خصوص تبادل نظر کنند.

ارسال نظر: